دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مصباح یزدی اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود

No image
آیت الله مصباح یزدی اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود آیت الله مصباح یزدی:
اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود.
آیت الله مصباح یزدی در همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در قم گفت:در مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش بایستی اهداف و مسیر حرکت بر اساس شناخت‌متقابل مشخص شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، 26 اردیبهشت ماه در همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، تعامل و همکاری بین این دو نهاد را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: در مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش بایستی اهداف و مسیر حرکت بر اساس شناخت متقابل مشخص شود.
وی در ادامه سخنانش افزود: مشخص نبودن اهداف و برنامه های مدون در آموزش و پرورش، مانع تحقق اهداف می شود.
آیت الله مصباح یزدی بر اراده قوی و شناخت کافی سیاستگذاران سیستم آموزشی کشور تأکید و خاطر نشان کرد: توسعه و پیشرفت بدون هدف گذاری مشخص و شناخت غلط، تهدیدی برای نظام آموزشی و کشور به حساب می آید.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم در ادامه تصریح کرد: فراموش کردن مسیر و هدف اصلی از آسیب های هر حرکت اجتماعی است و برای اصلاح نظام آموزشی و پرورشی کشور باید بدانیم چگونه و چه چیز را اصلاح کنیم.
وی با بیان این که سیاستگذاران کلان دولت اسلامی باید آگاه و با تقوا بوده و دارای روحیه فداکاری باشند، اظهار داشت: آموزش و پروش به مربیانی با انگیزه و توانمند نیاز دارد که دانش آموزان را با هدف تحصیل و آفات موجود آگاه سازد.
آیت الله مصباح یزدی در پایان، رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش را خواستار شد و افزود: اراده‌ قوی، مهارت، توانایی برای اجرا و شناخت کافی از مسائل مرتبط، از جمله خصوصیات موفقیت در پیشبرد این کار است.
گفتنی است، همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش،صبح روز پنج شنبه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

نامه 69 نهج البلاغه : نامه به حارث هَمْدانى در پند و اندرز

نامه 69 نهج البلاغه اشاره دارد به "نامه به حارث هَمْدانى در پند و اندرز " .
No image

نامه 70 نهج البلاغه : روش برخورد با پديده فرار

موضوع نامه 70 نهج البلاغه درباره "روش برخورد با پديده فرار" است.
No image

نامه 71 نهج البلاغه : سرزنش از خيانت اقتصادى

نامه 71 نهج البلاغه به موضوع "سرزنش از خيانت اقتصادى" می پردازد.
No image

نامه 72 نهج البلاغه : انسان و مقدّرات الهى

نامه 72 نهج البلاغه موضوع "انسان و مقدّرات الهى" را بررسی می کند.
No image

نامه 73 نهج البلاغه : افشاى سيماى دروغين معاويه

نامه 73 نهج البلاغه موضوع "افشاى سيماى دروغين معاويه" را بررسی می کند.

پر بازدیدترین ها

No image

نامه 28 نهج البلاغه : پاسخ به نامه معاویه

نامه 28 نهج البلاغه به موضوع " پاسخ به نامه معاویه" می پردازد.
No image

نامه 45 نهج البلاغه : نامه به عثمان ابن حنيف انصارىّ حاکم بصره

نامه 45 نهج البلاغه "به عثمان ابن حنيف انصارىّ حاکم بصره" می باشد.
No image

نامه 69 نهج البلاغه : نامه به حارث هَمْدانى در پند و اندرز

نامه 69 نهج البلاغه اشاره دارد به "نامه به حارث هَمْدانى در پند و اندرز " .
Powered by TayaCMS