دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت؛ انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می‌دارد

No image
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت؛ انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می‌دارد معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت گفت: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می‌آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.
به گزارش خبرگزاری رسا، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت، گردآوری اطلاعات و آثار مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایجی دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، قابل وصول است.
حجت الاسلام محمدصابر جعفری، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این که زندگی و آینده ما وابسته به شناخت حضرت ولی‌عصر(عج) است، بر لزوم شناخت امام زمان(عج) و پرداخت به مباحث مهدوی تأکید کرد و گفت: زندگی انسان اگر بدون شناخت امام عصر(عج) باشد، فاقد شناخت درست و صحیح وحی است؛ چرا که امام زمان(عج) مفسر و مبین راهکارهای عملی شدن وحی در جامعه است.
وی در ادامه تصریح کرد: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.
وی افزود: کسانی که به مهدویت اعتقاد دارند، همواره خود را در محضر امام زمان‌(عج) حاضر می‌بینند و این امر موجب خودسازی فردی و اجتماعی شده، و جامعه منتظر و فرد منتظر هر دو در پی همسو‌کردن خود با جامعه مهدوی و امام عصر(عج) هستند.
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با تأکید بر لزوم شناخت آسیب‌ها و تحریف‌های موجود در عرصه مهدویت ابراز داشت: تحریف‌های موجود در این زمینه باید شناسایی شود و برای رفع آن برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: از آنجا که در عصر کنونی مسأله جهانی‌سازی و جهانی شدن مطرح است، اگر بخواهیم به سمت جامعه‌ای مهدوی حرکت کنیم، باید جامعه اطراف خود را برای پذیرش حضور حضرت آماده کنیم؛ چرا که محقق شدن ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) در گرو پذیرش حضور ایشان و فرهنگ مهدوی است.
وی آماده‌سازی جامعه به سوی پذیرش آخرین منجی بشریت را از جمله وظایف نهادهای متولی مهدویت و جشنواره بین المللی آخرین منجی دانست و اظهار داشت:
جشنواره بین‌المللی آخرین منجی نباید تنها هدفش برگزاری یک برنامه مختصر و دوره‌ای باشد؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در راستای آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت حجت گام بردارد.
عضو هیأت علمی جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، جمع آوری آثار، اطلاعات و افکار مهدوی، پوشش رسانه‌ای و اطلاع رسانی فعالیت‌های مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایج مثبتی دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان برگزاری نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی، قابل وصول است.
معاون پژوهشی مرکز تخصی مهدویت بیان داشت: برنامه‌های جشنواره آخرین منجی باید با برنامه‌ریزی پیش برود و برای این‌که فعالیت‌های این جشنواره در جامعه تأثیرگذار باشد، باید از افراد و کارشناسان مهدوی در این برنامه‌ریزی‌ها بیشتر استفاده شود.
وی تدوین آثار علمی جشنواره را پس از برگزاری همایش آخرین منجی از جمله راهکارهای افزایش تأثیر فعالیت‌های نخستین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی در جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد، این جشنواره بتواند به صورت سالانه برگزار شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

سینمای پناهنده ; به بهانه اکران فیلم سینمایی تگزاس

نمایش فیلم تگزاس در روزهای اخیر نشان می دهد که مسعود اطیابی تغییر بزرگی در رویه فیلمسازی خود داده است. او که پیش از این با فیلمی درباره حوادث هشتاد و هشت نشان داده بود که در فکر پرداختن به مسائل جدی و حرکت در راستای سینمای اجتماعی است، حالا با تگزاس به جریان فیلم های پرفروشی پیوسته که اتفاقا بر خلاف فیلم قبلی اش دچار موانع ممیزی و عدم مجوز اکران نشده و با توجه به فضای سینمای ایران، سود قابل توجه‌ی را به جیب تهیه کننده واریز می کند.
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما

هنوز و بعد از گذشت حدود سه ماه از جشنواره فیلم فجر(سی و ششم) و دیدن فیلم سینمایی مصادره ، طعم تلخ تماشای آن هم زمان با اکران های نوروزی و فروش بالای این فیلم ذایقه ام را می آزارد. مصادره را شاید بتوان اروتیک ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب برشمرد. این فیلم به شدت بیمار است و گویا به جز شوخی های سخیف جنسی حتی با دستمایه کردن یک کودک یا نوجوان راهی برای خندان و شادکردن مخاطبانش ندارد.
گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

گل دادن درخت پیر ; نگاهی به فیلم خجالت نکش

خجالت نکش، یک فیلم مفرح است. فرحبخشی این فیلم نه از شوخی ها و تکه کلام ها، بلکه به جهت دنیای درونی فیلم است. دنیایی که در آن کودکی متولد می شود و پیری و گذر سن، مانعی برای زایش نیست. در روستای کوچک و کم جمعیت مهمت اباد، 231 نفر زندگی می کنند و این فیلم به ما می گوید که این جمعیت چگونه به اندازه یک نفر بیشتر می شود.
خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

خوک های آوازه خوان ; نگاهی به فیلم خوک

اگر تلاش فیلم خوک در این است که یک کمدی متفاوت در سینمای ایران باشد، باید گفت که در این کار موفق شده است. این فیلم توجهی به شوخی ها کلامی و متدوال در سینمای طنز ندارد. تا حد زیادی می کوشد که از مزیت های واقعیت استفاده کند و در مناسبات انسانی و روابط فردی آدم ها دخل و تصرفی نکند و همزمان از سوی دیگر پیروزمندانه از میدان واقعیت بیرون بیاید بدون آنکه هیچ باج و امتیازی به آنچه که ما واقعیت صدایش می کنیم داده باشد؛ خوک خود را در واقعیت محدود نمی کند.
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی

صحبت از انیمیشنی سینمایی است که در فرم، تکنیک و ارائه مفاهیم به استاندارهای جهانی نزدیک شده و سعی دارد به‌دور از شعار و کلیشه به یک مقطع تاریخی با رگه‌های دینی بپردازد و آغازکننده راهی جریان‌ساز برای صنعت سینمایی انیمیشن در ایران باشد.

پر بازدیدترین ها

طنز و کمدی؛ خاستگاه، ویژگی ها و کارکردها

طنز و کمدی؛ خاستگاه، ویژگی ها و کارکردها

این نوشتار در تلاش است تا با بررسی آراء و نظرات نظریه پردازان طنز و کمدی، ویژگی ها و کارکردهای طنز و کمدی را بازشناسد و با برشمردن ویژگی ها و مشخصه های طنزپرداز، تصویری روشن از طنز مطلوب ارائه دهد...
No image

ماجرای طنز و کمدی

طنز، هنری است که انسان در تلاش برای دگرگون ساختن جهان به‌دست می‌آورد و همیشه به‌شکل کنش و واکنش و در نتیجه نگاه وی به محیط و واقعیت (به‌طور خاص)نمود پیدا می‌کند.طنز راستین که از حوادث واقعی زندگی نشأت گرفته و مبتنی‌بر واقعیت‌های زندگی بوده..
شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم

شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم

این سریال ساخته فیلمساز موفق ایرانی حسن فتحی است که سریال های جذاب وموفقی چون پهلوانان نمی میرند، شب دهم، مدار صفر درجه و میوه ممنوعه را در کارنامۀ خود دارد. همگی این سریال های تلویزیونی مخاطبان بیشماری را به خود اختصاص دادند و این همه ناشی از توانایی او در نوشتن فیلمنامه و کارگردانی است.
از مذهب تا تشکیلات ; بازخوانی یک نامه قدیمی | قسمت اول

از مذهب تا تشکیلات ; بازخوانی یک نامه قدیمی | قسمت اول

دعوای مجید شریف واقفی و محمد تقی شهرام بر سر چه بود؟ آیا انگونه که فیلم سیانور یا باورهای معمول تاریخی در باب این ماجرا مدعی است، مجادله بر سر دین بود؟ بر سر خدا، معاد و قیامت؟ این کدام خدا، کدام معاد و کدام قیامت بود؟ نمی دانم تعریفی که او از معاد و قیامت داشت با تعریف امروز چقدر تناسب و یگانگی دارد.
می گردم و می گردم و می گردم ; چرا گشت ارشاد ۲ چنین سرگردان است؟

می گردم و می گردم و می گردم ; چرا گشت ارشاد ۲ چنین سرگردان است؟

نقدهای بسیاری از آشفتگی و عدم انسجام فیلم گشت 2 سخن گفته اند. شوخی های پراکنده با پس زمینه اشارات جنسی و سیاسی و نداشتن پیرنگی واحد بسیاری را ازرده است( از جمله در نقدی که در همین سایت منتشر شده است؛ منقار کج مرغ انجیر خوار یا نقد سایت سلام سینما؛ فیلم گشت 2, ملغمه ای از لودگی با چاشنی اعتراض اجتماعی) خصوصاً مطالعه کامنت هایی که توسط کاربران عادی که از تجربه تماشای فیلم می گویند عموما اعتراض به بی برنامگی فیلم است.
Powered by TayaCMS