دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

راه حل برای تنها نبودن

No image
راه حل برای تنها نبودن

کلمات کلیدی :

نویسنده :

1- تیزبین باشید

به حواس مختلف خود توجه کامل داشته باشید. سعی کنید از تک تک آن ها کمال بهره را ببرید.

اگر تیزبین باشید زندگی همواره درس هایی برای آموختن به شما دارد که می تواند تا ابد شما را در مسیر پیشرفت و تعالی به خود مشغول نگاه دارد.

برخی مردم در شرایط بسیار پیش پا افتاده هم قادر به یافتن زیبایی ها و تنوع موجود در بافت حوادث هستند. آن ها در هر لحظه می توانند از زندگی لذت ببرند.

2- در زمان حال زندگی کنید.

هر چند این امر برای اذهانی که عادت دارند حسرت گذشته را بخورند و آنی از دغدغه ی آینده تهی نباشند به این سادگی ها میسر نیست. بیشتر مردم متوجه نیستند ارزشمندترین ارمغان هستی خود زمان حال است.

تجربیات تلخ گذشته و آینده ی نامطمئن دستاویزی است که عده کثیری را از توجه به زمان حال بازمی دارد. ما با افکارمان زنده هستیم. این افکار هستند که به ضمیرمان شکل می بخشند، ولی اگر راه استفاده و کنترل آن ها را ندانید می توانند بی آن که متوجه شوید شما را به ناکجا آباد بکشانند. با زندگی در زمان حال به نگرشی بالغ دست می یابید تا چیزها را همان گونه که هست بپذیرید نه بر پایه ی تصورات و پیش فرض هایتان. این پذیرش واقعیت هدایتگر شما می شود و امکان بنیان روابط با شیوه ای عقلایی را فراهم می آورد. کسی که بدین تفکر دست یافت هرگز تنها نمی شود. لحظاتش مملو از حیات است و حیاتش را از تک تک لحظاتی ساخته است که در آن ها زندگی می کند.

3- روابط سالمی با دیگران ایجاد کنید.

بسیاری از روابط پس از مدتی نزول می کنند زیرا یکی از طرفین می خواهد رابطه را به نفع خود مصادره کند. روابط سالم بر مبنای اعتماد و درک متقابل، عشق و محترم شمردن حریم و آزادی یکدیگر ایجاد می شود. فقدان هر یک از این خصوصیات روابط را به چالش می کشد. وقتی مسایل آن گونه که باب میل شماست پیش نمی روند، تقصیر را به گردن دیگران انداختن خطاست. زمانی که مسوولیت رابطه ای را پذیرفته اید باید حفظ و صیانت از آن را نیز تقبل نمایید و با سهیم کردن خود در آن چه پیش می آید راه بازگشت را برای بازگرداندن شرایط به وضعیت اولیه باز نگاه دارید.

4- به دیگران کمک کنید و این کار را از صمیم قلب انجام دهید.

با کمک به دیگران خود و تنهایی تان را فراموش خواهید کرد، همچنین بدین ترتیب زمان زیادی طول نمی کشد که دوستان جدیدی پیدا می کنید. وقتی بدون هیچ چشمداشتی به دیگران کمک می کنید، وجود تشنه ی خود را از عواطف انسانی سیراب می سازید و به روح و روان خود جان تازه ای می بخشید.

5- خلاق باشید

خلاقیت موجی می شود تا بتوانید از امکانات، استعدادها و توانایی های خود بیشترین استفاده را ببرید. خلاقیت می تواند شاه کلیدی برای حل معضلات و مسایل زندگی تان باشد و درهای بسته را نه تنها در مورد روابط اجتماعی بلکه در هر موردی که بتوانید فکرش را بکنید، برایتان بگشاید. انسان های خلاق تنها نمی شوند. زمانی که آن ها در شرایطی نامطلوب قرار می گیرند از توان ذهنی شان استفاده می کنند و با خلق ایده های جدید ورق را به نفع خود باز می گردانند. خلاقیت از ذهن و با خلق ایده شروع می شود. اغلب، کسانی که می توانند از زوایای مختلف به قضایا نگاه کنند، در خلق ایده موفق تر هستند. روی مسایل خود تعمق کنید و ابعاد مختلف آن ها را مورد بررسی قرار دهید. مطمئناً متوجه مسایلی خواهید شد که پیش از این از نگاهتان مخفی مانده بودند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

خجالت نکش در نگاه اول فیلم تقابل‌هاست در یک زمینه طنز که مدام به مخاطب یادآور می‌شود چه جای خنده؟ فیلم را می‌توان در چند مضمونِ دوگانه بیان و نقد کرد. همان مضامین دوگانه‌ای که ساختار روایی فیلم را هم می‌سازند: دوگانه روستایی – شهری، دوگانه‌ی سپهر سیاسی - زندگی روزمره، دوگانه‌ی برنامه‌ریزی‌های سیاست اجتماعی و در نهایت دوگانه اراده – تقدیر که سکانس‌های انتهایی فیلم را شکل می‌دهد.
ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

«لاتاری» فیلم موفقی است در جذب مخاطب عمومی سینمای ایران و البته فتح گیشه. فیلمی که توانسته جمیع جوانب امر را در حوزه جذابیت بخشی اینچنینی به خوبی و با فراست فراهم کند و به مقصود رسد. لاتاری فیلم مخاطب عام است.
عشق امیر به نوشین ; یادداشتی بر فیلم لاتاری

عشق امیر به نوشین ; یادداشتی بر فیلم لاتاری

راجر ایبرت بزرگترین منتقد آمریکایی معتقد است کار فیلم، برانگیختن تفکر مخاطب است. فیلمی قابل اعتنا و نقد است که خواب آسوده را از مخاطب بستاند. قطعاً هر فیلمی نماینده انعکاس اندیشه در جامعه مقصد است. در حقیقت فیلم ها ارزش ها و حقایق فراموش شده جوامع را آشکار می سازند.
انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش

انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش

خرگیوش اولین فیلم مانی باغبانی تجربه‌ای قابل قبول است اما کاستی‎های بسیاری در پردازش موضوع‌هایی دارد که سعی کرده است در فیلم به آنها بپردازد؛ مقوله‎هایی مثل بیماری رو به مرگ نزدیکان، تلاش‌های علمی یک نخبه جوان، ازدواج‎های پنهانی و مفهوم شادی.
بازخوانی یک کمدی سیاسی ; نگاهی به فیلم مصادره

بازخوانی یک کمدی سیاسی ; نگاهی به فیلم مصادره

فیلم مصادره اولین ساخته مهران احمدی، بازیگر پر سابقه سینمای ایران، فیلمی کمدی است که تلاش می‎کند با تصویرگری برخی از معضلات فرهنگی جامعه از منظر متفاوتی به مقولاتی بپردازد که به طور جدی جامعه ایرانی معاصر را تهدید می‎کنند.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

«لاتاری» فیلم موفقی است در جذب مخاطب عمومی سینمای ایران و البته فتح گیشه. فیلمی که توانسته جمیع جوانب امر را در حوزه جذابیت بخشی اینچنینی به خوبی و با فراست فراهم کند و به مقصود رسد. لاتاری فیلم مخاطب عام است.
جنایت بی مکافات ; نگاهی به فیلم پل خواب

جنایت بی مکافات ; نگاهی به فیلم پل خواب

در حین تماشای فیلم پل خواب، ساخته آقای براهنی، از برخی پلانها و نماهای دل انگیز و دقیق فیلم به ذوق آمدم.. بر حسب عادت گوشی همراهم، عنوان پل خواب را در گوگل جستجو کردم. چرا باید این فیلم با این نماهای درخشان و بازی های خوب چنین ناشناخته باشد. در همان اولین جستجو، مطلبی از ویکی پدیا آمد که اشاره می کرد این فیلم برداشتی آزاد از رمان جنایت و مکافات است.
فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

خجالت نکش در نگاه اول فیلم تقابل‌هاست در یک زمینه طنز که مدام به مخاطب یادآور می‌شود چه جای خنده؟ فیلم را می‌توان در چند مضمونِ دوگانه بیان و نقد کرد. همان مضامین دوگانه‌ای که ساختار روایی فیلم را هم می‌سازند: دوگانه روستایی – شهری، دوگانه‌ی سپهر سیاسی - زندگی روزمره، دوگانه‌ی برنامه‌ریزی‌های سیاست اجتماعی و در نهایت دوگانه اراده – تقدیر که سکانس‌های انتهایی فیلم را شکل می‌دهد.
Powered by TayaCMS