دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

چالشهای مدیریت آینده

No image
چالشهای مدیریت آینده

چالشهای مدیریت آینده

آفتاب

در آینده نقش مدیریت هزینه استراتژیك (S.C.M) بسیار با اهمیت می گردد. در این راستا. شركتها باید برای كاهش هزینه ها در آینده فعالیتهای خود را فقط محدود به داخل خود نكنند،كاهش هزینه ها فقط با برنامه های استراتژیك همكاری بین شركتها میسر خواهدشد. شركتها باید با واحدهای تولیدكننده، كمپانی های عرضه كننده و همچنین با خریداران محصول خود، برنامه های كاهش هزینه را مشتركاً تدوین كنند.

لازمه این امـر اصلاحاتی است كه باید در رفتار عرضه كنندگان و خریداران و همچنین رفتار شركت نسبت به كاهش هزینه ها به وجود آید. به عنوان نمونه پذیرش مدیریت كیفیت جامع (T.Q.M) نـه تنها هزینه های خریدار را كاهش می دهد (زیرا نیازی به بازرسی و برگشت محصول معیـــــوب ندارد) بلكه به نفع عرضـــه كننده هم تمام می شود (زیرا از دوباره كاری یا تولید محصول معیوب كه باید از بین برود، جلوگیری می كند).

جهانی شدن بازار بورس اوراق بهادار، ازدیاد جمعیت، افزایش معامله های ارزهای خارجی توسط وسایل الكترونیكی به مراتب بیش از معامله های بازرگانی و خدمات و جهانی شدن بازارهای محصولات و تولیدات از ویژگیهای آینده است.

تجارب الكترونیكی شامل هر فعالیت تجاری و عملیاتی داخلی و خارجی است كه روی شبكه اینترنت انجام می شود. فروشهای عمده ازطریق اینترنت به وسیله شركتهای زیادی انجام می شود. درحال حاضر اینترنت اجــــازه می دهد كه استفاده كنندگان از سیستم های پرداخت مختلف مانند كارتهای اعتباری، كارتهای هوشمند و یا پرداختهای میكرواینترنت استفاده كنند. در آینده از ویدئو كنفرانسها برای ارتباط بین مدیران كارگاهی و مدیرانی كه در منزل یا شهرها و جاهای دور دیگری هستند استفاده بیشتری خواهدشد. مدیران راجع به استفاده موفقیت آمیز داده های الكترونیكی و تصمیم گیری براساس فروش، هزینه های تولید و اطلاعات موجود لحظه ای روی كامپیوتر شخصی بحث خواهند كرد.

آنها عملیات خود را روی اینترنت انجام می دهند و به اطلاعات مالی از راه كامپیوترها دسترسی پیدا خواهند كرد. و راهكارهای مختلف بازرگانی را به وسیله سیستم های مكانیزه به سراسر جهان مخابره خواهندكرد. پردازش كامل اطلاعات بین عرضه كنندگان و مشتریان در تمام سطح دنیای تولید، یك استراتژی معمول خواهدبود و استفاده از روباتها و سیستم های هوشمند در محیطهای تولید بیشتر خواهدشد. محیطهای كار آینده كاملاً دیجیتال خواهدشد. یعنی با سازمانهای بدون كاغذ مواجه هستیم.

در چند سال آینده استفاده از قوه ناطقه برای تعامل با تلویزیون، رایانه های شخصی یا دیگر ادوات شخصی همراه، عمومیت خواهدیافت. فناوری، شناخت صدا را با درك زیان طبیعی پیوند خواهد داد تا رایانه بتواند قصد و خواسته انسان را تعیین كند. ساخت تركیبات صدا درجهت بهبود، به شدت از صداهای مشابه آدم مصنوعی كه امروزه می شنویم تفاوت خواهد داشت. رایانه هـــایی كه می بینند و می شنوند و یاد می گیرند، فناوری دیجیتال را به عرصه های بسیار زیاد جدیدی گسترش خواهند داد، عرصه هایی كه با رابطه هایی چون صفحه كلید امكـان پذیر نبودند، جامعه سازی یكی از عرصه های عمده رشد شبكه تارعنكبوتی درسالهای آینده است. در آینده مدیران ارشد جهت تامین و حفظ مزیتهای رقابتی با چالشهای گوناگونی روبرو هستند كه برخی از آنان عبارتند از:

▪ سازگاری با تغییرات مستمر در شرایط اقتصادی و تكنولوژی جهانی؛

▪ عرضه تولید، محدود به اقتصاد ملی نیست و هرجا كه مجموعه های كارآمدتری از عوامل تولید وجود داشته باشد می تواند مكانی برای تولید محسوب گردد؛

▪ تغییر مفهوم خودكفایی به خوداتكایی، زیرا با پیشرفت علم و تكنولوژی، خودكفایی امری غیرعملی و احساسی خواهدبود؛

▪ گسترش فعالیت بازار سرمایه از بازار ملی به بازار جهانی؛

▪ منطقه گرایی و ظهور بازارهای منطقه ای؛

▪ رقابت برای جذب سرمایه گذاری خارجی؛

▪ افزایش سریع و روزافزون تجارت خدمات به جای تجارت كالاها؛

▪ ایجاد مناطق آزاد صنعتی و تجاری؛

▪ پرورش نیروی كار انعطاف پذیر.

در آینده مدیران صنایع مجبورند در دنیای رقابت آمیز، كارآمدترین، با صرفه ترین و روزآمدترین شیوه ها را به كار گیرند تا از رقبای خود عقب نمانند.

مجله تدبیر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

فرزند کمتر، یا زندگی بهتر؟ مسئله این است

خجالت نکش در نگاه اول فیلم تقابل‌هاست در یک زمینه طنز که مدام به مخاطب یادآور می‌شود چه جای خنده؟ فیلم را می‌توان در چند مضمونِ دوگانه بیان و نقد کرد. همان مضامین دوگانه‌ای که ساختار روایی فیلم را هم می‌سازند: دوگانه روستایی – شهری، دوگانه‌ی سپهر سیاسی - زندگی روزمره، دوگانه‌ی برنامه‌ریزی‌های سیاست اجتماعی و در نهایت دوگانه اراده – تقدیر که سکانس‌های انتهایی فیلم را شکل می‌دهد.
ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

«لاتاری» فیلم موفقی است در جذب مخاطب عمومی سینمای ایران و البته فتح گیشه. فیلمی که توانسته جمیع جوانب امر را در حوزه جذابیت بخشی اینچنینی به خوبی و با فراست فراهم کند و به مقصود رسد. لاتاری فیلم مخاطب عام است.
عشق امیر به نوشین ; یادداشتی بر فیلم لاتاری

عشق امیر به نوشین ; یادداشتی بر فیلم لاتاری

راجر ایبرت بزرگترین منتقد آمریکایی معتقد است کار فیلم، برانگیختن تفکر مخاطب است. فیلمی قابل اعتنا و نقد است که خواب آسوده را از مخاطب بستاند. قطعاً هر فیلمی نماینده انعکاس اندیشه در جامعه مقصد است. در حقیقت فیلم ها ارزش ها و حقایق فراموش شده جوامع را آشکار می سازند.
انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش

انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش

خرگیوش اولین فیلم مانی باغبانی تجربه‌ای قابل قبول است اما کاستی‎های بسیاری در پردازش موضوع‌هایی دارد که سعی کرده است در فیلم به آنها بپردازد؛ مقوله‎هایی مثل بیماری رو به مرگ نزدیکان، تلاش‌های علمی یک نخبه جوان، ازدواج‎های پنهانی و مفهوم شادی.
بازخوانی یک کمدی سیاسی ; نگاهی به فیلم مصادره

بازخوانی یک کمدی سیاسی ; نگاهی به فیلم مصادره

فیلم مصادره اولین ساخته مهران احمدی، بازیگر پر سابقه سینمای ایران، فیلمی کمدی است که تلاش می‎کند با تصویرگری برخی از معضلات فرهنگی جامعه از منظر متفاوتی به مقولاتی بپردازد که به طور جدی جامعه ایرانی معاصر را تهدید می‎کنند.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
جنایت بی مکافات ; نگاهی به فیلم پل خواب

جنایت بی مکافات ; نگاهی به فیلم پل خواب

در حین تماشای فیلم پل خواب، ساخته آقای براهنی، از برخی پلانها و نماهای دل انگیز و دقیق فیلم به ذوق آمدم.. بر حسب عادت گوشی همراهم، عنوان پل خواب را در گوگل جستجو کردم. چرا باید این فیلم با این نماهای درخشان و بازی های خوب چنین ناشناخته باشد. در همان اولین جستجو، مطلبی از ویکی پدیا آمد که اشاره می کرد این فیلم برداشتی آزاد از رمان جنایت و مکافات است.
ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

ایستاده در غبار نگاهی به «لاتاری» اثر محمدحسین مهدویان

«لاتاری» فیلم موفقی است در جذب مخاطب عمومی سینمای ایران و البته فتح گیشه. فیلمی که توانسته جمیع جوانب امر را در حوزه جذابیت بخشی اینچنینی به خوبی و با فراست فراهم کند و به مقصود رسد. لاتاری فیلم مخاطب عام است.
ریشه شناسی یک ترس ; نقد فیلم خفگی

ریشه شناسی یک ترس ; نقد فیلم خفگی

«جیرانی» در آخرین ساختة خود با یک ملودرام جنایی ـ معمایی به پردة سینما بازگشته است . «خفگی» همانند دیگر آثار او نظیر «قرمز» و «پارک‌وی» به روابط روان‌پریشانه بین شخصیت‌ها می‌پردازد. فیلم هرچند از حیث محتوا و انتخاب موضوع شبیه دیگرآثار این فیلم‌ساز است و منطبق با ایدئولوژی اوست اما از حیث فرم و محتوا فیلمی متفاوت به‌شمار می‌آید.
Powered by TayaCMS