دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛ فرهنگ مهدویت، فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی مسلمانان جهان را به برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان فراخواندند.
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛ فرهنگ مهدویت، فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛ فرهنگ مهدویت، فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی مسلمانان جهان را به برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان فراخواندند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت نیمه‌شعبان با صدور پیامی از همه مسلمانان و عدالت‌خواهان جهان به‌ویژه شیعیان و ملت بزرگ و سرافراز ایران خواستند که جشن‌های بزرگ نیمه شعبان، سالروز میلاد مسعود یگانه منجی عالم بشریت را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان یکی از ایام الله بزرگ و موعود تمام انبیا و وارثان الهی است تأکید کرد که تجلیل از نیمه شعبان، تجلیل و احترام به ارزش‌های بزرگ انسانیت و تجلیل از کعبه آمال و آرزوهای بشریت در طول تاریخ است. احیا و زنده نگهداشتن سنت حسنه چراغانی عمومی و تشکیل مجالس باشکوه و دعوت از سخنرانان مذهبی و مداحان و تشویق جوانان و اعطای جوایز به آنان، وظیفه همه مسوولان و رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیماست.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مهدویت، فرهنگ نور و هدایت و فرهنگ ایثار و معنویت و رسیدن به قله کمال انسانیت است گفت: فرهنگ مهدوی را باید از خرافه‌گویی جدا کرد و آن را با استدلال قوی و برهان‌های محکم و عقلایی به مردم جهان ارائه کرد. ما آنقدر درباره ظهور و فرج و غیبت و مسایل مربوط به موعود جهانی امم، دلیل محکم و قانع کننده عقلی و منطقی و علمی داریم که نیاز به گفتن بعضی از مطالب سست و سخیف و باطل و امثال آن نیست.

وی از عموم منتظران آن حضرت خواستند که شب نیمه شعبان که شب احیا و شب زنده‌داری و شب دعا و مناجات با خداوند متعال است، توبه و استغفار و انابه کنند و همه با هم برای تعجیل در فرج موفور السرور آن امام عزیز و مهربان دعا کرده و رفع مشکلات و نگرانی‌ها و نصرت و پیروزی مسلمانان را از خداوند متعال مسألت کنند.

صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه در طول تاریخ، شیعه همیشه آرمانگرا و منتظر ظهور دولت حقه و جهانی و واحد الهی بوده است گفت: شیعه زنده است، چون منتظر طلوع خورشید جهان تاب مهدوی است. فرهنگ شیعه یعنی فرهنگ عدالت گستری، حق پرستی، صداقت، راستی، ایثار و فداکاری و در یک کلمه فرهنگ تشیع یعنی فرهنگ انتظار؛ انتظاری که عامل مقاومت و تحرک و پیروزی و خوشبختی و سعادت است. انتظار مصلح و انتظار امام غایبی که ذخیره بزرگ الهی برای تشکیل حکومت واحد جهانی اسلامی است.

وی از عموم شیعیان خواست که قداست این مجالس نورانی و پربرکت را نگاه داشته و آنها را با عطر صلوات بر محمد و آل محمد معطر کرده و با دعوت از سخنرانان و مدیحه سرایان، فضای نورانی و معنوی آن را بیشتر کنند و آنها را با ملاهی و مناهی و منکرات آلوده نکنند.

    منبع: http://www.isna.ir

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

دعا در نهج البلاغه

(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
خدایا! ببخش!

خدایا! ببخش!

به آن نديدى. الهى! آنچه را كه به زبانم به تو تقرب جستم ولى دلم برخلاف آن بود بر من ببخش! الهى! اشارات چشم، و سخنان بيهوده، و مشتهيات دل
خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

و ابرهاى باران دار به ما پشت كرده، و تو اميد هر غمزده اى، و برآورنده حاجت هر حاجتمندی. در اين زمان كه مردم ما نااميدند، و ابرها باران نداده اند، و چرندگان از بين رفته اند، از تو مى خواهيم كه ما را به اعمال زشتمان مؤاخذه نكنى، و به گناهانمان نگيرى. الهى! با ابر
خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

دچار آيم، و به بدگويى آن كه از بخشيدن به من دريغ ورزد مبتلا گردم، و تو ماوراى اين همه، اختيـاردار بخشش و منـعى، چـه اينـكه بـر هـر چيـز تـوانـايـى.

پر بازدیدترین ها

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

بدان همان کسی که گنج های آسمان و زمین در اختیار اوست، به تو اجازه دعا و درخواست داده است و اجابت آن را نیز تضمین نموده، به تو امر کرده از او بخواهی تا به تو عطا کند و از او درخواست رحمت نمایی تا رحمتش را بر تو فرو فرستد. خداوند بین تو و خودش کسی قرار نداده که حجاب و فاصله باشد، تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری و مانعت نشده .
نیایش زیبا از نهج البلاغه

نیایش زیبا از نهج البلاغه

خدایا! امید به تو بستم تا راهنما باشى به اندوخته هاى آمرزش و گنجینه هاى بخشایش ! خدایا! این بنده توست که در پیشگاهت برپاست ، یگانه ات مى خواند و یگانگى خاص تو راست . جز تو کسى را نمى بیند که سزاى این ستایش هاست . مرا به درگاه تو نیازى است که آن نیاز را جز فضل تو به بى نیازى نرساند، و آن درویشى را جز عطا و بخشش تو به توانگرى مبدل نگرداند. خدایا! خشنودى خود را بهره ما فرما، هم در این حال که داریم ، و بى نیازمان گردان از اینکه جز به سوى تو دست برداریم ، که تو بر هر چیز توانایى.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
عبادت و نیایش در نهج البلاغه

عبادت و نیایش در نهج البلاغه

ریشه همه آثار معنوی اخلاقی و اجتماعی که در عبادت است، در یاد حق و غیر او را از یاد بردن می‌باشد. ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن را آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد. امام علی علیه‌السلام در به اره یاد حق یا همان روح عبادت میفرماید: < خداوند یاد خود را صیقل دل‌ها قرار داده است. دل‌ها به این وسیله از پس کری، شنوا و از پس نابینایی، بینا و از پس سرکشی و عناد رام می‌ گردند
Powered by TayaCMS