دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اعزام هزار مبلغ غیر ایرانی به پنجاه کشور جهان

No image
اعزام هزار مبلغ غیر ایرانی به پنجاه کشور جهان مدیر مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اعزام هزار طلبه غیر ایرانی برای تبلیغ معارف دینی به پنجاه کشور جهان خبر داد.
حجت الاسلام حمید محمدی، مدیر مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی و فصل تبلیغ تابستانی، حدود هزار نفر از طلاب غیر ایرانی به بیش از پنجاه کشور جهان، جهت تبلیغ معارف دینی اعزام می شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: اعزام مبلغان غیر ایرانی از دو هفته گذشته آغاز شده و تا یک هفته دیگر ادامه دارد که مبلغان به کشورهای آذربایجان، ترکیه، غنا، نیجریه، هند، پاکستان، افغانستان، اندونزی، مالزی، تایلند، چین، قزاقستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای جهان، اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام محمدی، تبیین مفاهیم دینی، ایجاد احساس تعلّق معنوی و تعمیق بینش نسبت به مکتب اهل بیت(ع) و توسعه اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) در میان ملت‌های جهان را برنامه‌های مبلغان خواند و تصریح کرد: طلاب در این مدت به تبلیغ مسائل دینی، احکام، عقاید، ترویج و تبلیغ بین مذاهب و ایجاد وحدت می پردازند.
وی داشتن حداقل مدرک سطح دو حوزه را از شرایط اعزام مبلغان به خارج از کشور دانست و بیان داشت: اعزام براساس نیازسنجی در کشورها صورت می‌گیرد که با توجه به نیاز کشورها، شرایط اعزام نیز تغییر می‌کند، همچنین در برخی کشورها باید طلاب دارای مدرک سطح سه و چهار به بالا باشند.
مدیر مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به این‌که این گونه نشست‌ها بیشتر از بیست سال است که برگزار می شود، یادآور شد: تداوم تربیت مبلغ و اعزام به صورت گسترده و تقویت غنای علمی از برنامه‌‌های آینده است.
وی در پایان افزود: ما تلاش می‌کنیم، محدوده فعالیت علمی خود را در ابعاد جغرافیایی گسترش دهیم و افزون بر غنای محتوایی، گستره بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

دعا در نهج البلاغه

(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
خدایا! ببخش!

خدایا! ببخش!

به آن نديدى. الهى! آنچه را كه به زبانم به تو تقرب جستم ولى دلم برخلاف آن بود بر من ببخش! الهى! اشارات چشم، و سخنان بيهوده، و مشتهيات دل
خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

و ابرهاى باران دار به ما پشت كرده، و تو اميد هر غمزده اى، و برآورنده حاجت هر حاجتمندی. در اين زمان كه مردم ما نااميدند، و ابرها باران نداده اند، و چرندگان از بين رفته اند، از تو مى خواهيم كه ما را به اعمال زشتمان مؤاخذه نكنى، و به گناهانمان نگيرى. الهى! با ابر
خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

دچار آيم، و به بدگويى آن كه از بخشيدن به من دريغ ورزد مبتلا گردم، و تو ماوراى اين همه، اختيـاردار بخشش و منـعى، چـه اينـكه بـر هـر چيـز تـوانـايـى.

پر بازدیدترین ها

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

بدان همان کسی که گنج های آسمان و زمین در اختیار اوست، به تو اجازه دعا و درخواست داده است و اجابت آن را نیز تضمین نموده، به تو امر کرده از او بخواهی تا به تو عطا کند و از او درخواست رحمت نمایی تا رحمتش را بر تو فرو فرستد. خداوند بین تو و خودش کسی قرار نداده که حجاب و فاصله باشد، تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری و مانعت نشده .
نیایش زیبا از نهج البلاغه

نیایش زیبا از نهج البلاغه

خدایا! امید به تو بستم تا راهنما باشى به اندوخته هاى آمرزش و گنجینه هاى بخشایش ! خدایا! این بنده توست که در پیشگاهت برپاست ، یگانه ات مى خواند و یگانگى خاص تو راست . جز تو کسى را نمى بیند که سزاى این ستایش هاست . مرا به درگاه تو نیازى است که آن نیاز را جز فضل تو به بى نیازى نرساند، و آن درویشى را جز عطا و بخشش تو به توانگرى مبدل نگرداند. خدایا! خشنودى خود را بهره ما فرما، هم در این حال که داریم ، و بى نیازمان گردان از اینکه جز به سوى تو دست برداریم ، که تو بر هر چیز توانایى.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
عبادت و نیایش در نهج البلاغه

عبادت و نیایش در نهج البلاغه

ریشه همه آثار معنوی اخلاقی و اجتماعی که در عبادت است، در یاد حق و غیر او را از یاد بردن می‌باشد. ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن را آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد. امام علی علیه‌السلام در به اره یاد حق یا همان روح عبادت میفرماید: < خداوند یاد خود را صیقل دل‌ها قرار داده است. دل‌ها به این وسیله از پس کری، شنوا و از پس نابینایی، بینا و از پس سرکشی و عناد رام می‌ گردند
Powered by TayaCMS