دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛ پایداری کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل بود.

No image
نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛ پایداری کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل بود. نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، در مراسم بزرگداشت امام راحل(ره) در تبریز، استقامت و پایداری را کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل با رژیم طاغوت دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره)، امروز چهاردهم خردادماه، در مصلای تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: عمل صالح به عنوان یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت امام، همواره در متن زندگی عبادی و مبارزاتی ایشان به چشم می‌خورد.
وی در ادامه افزود: همین امر سبب شد تا امام خمینی(ره) در بخشی از نهضت اسلامی خود با موفقیت‌های شگرفی روبرو شود.
حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که زندگی امام خمینی(ره) به عنوان یک انسان کامل می‌تواند مورد توجه همه قرار گیرد، بر شناخت ابعاد شخصیتی آن رهبر فرزانه تأکید کرد.
وی استقامت و پایداری را یکی دیگر از ممتازترین سجایای اخلاقی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و این ویژگی را در طول مبارزه ایشان با رژیم ستمشاهی کاملا مشهود دانست.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان ‌این که امام راحل همواره استقامت و پایداری را کلیدی‌ترین اصل مبارزه می دانست، افزود: اگر استمرار حرکت امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه نبود، آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد.
حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به مقاومت و استقامت مردم آذربایجان شرقی در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آن را یکی دیگر از مصادیق استقامت برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه های اخیر دشمنان و استکبار جهانی تصریح کرد: دشمن با ترفندهای گوناگون سعی دارد تا استقامت مردم را به چالش بکشد، غافل از آن که مردم ایران با پیروی از رهبری شجاع و آگاه در مقابل تمام زیاده خواهی ها ایستاده اند.
حجت الاسلام ابوترابی افزود: دشمن تلاش می‌کند تا با بهانه جویی و مانع افکنی، از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای جلوگیری کند.
وی عمل آگاهانه را بخشی دیگر از فضیلت اخلاقی امام بر شمرد که بیش از هر ویژگی دیگری امام را در راه تحقق اهداف خود موفق کرد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

دعا در نهج البلاغه

(به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود): در سؤال (حاجت) از پروردگارت اخلاص داشته باش؛ زيرا بخشش و محروم ساختن در دست اوست.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
خدایا! ببخش!

خدایا! ببخش!

به آن نديدى. الهى! آنچه را كه به زبانم به تو تقرب جستم ولى دلم برخلاف آن بود بر من ببخش! الهى! اشارات چشم، و سخنان بيهوده، و مشتهيات دل
خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

خدایا! چهارپايان ما تشنه اند!

و ابرهاى باران دار به ما پشت كرده، و تو اميد هر غمزده اى، و برآورنده حاجت هر حاجتمندی. در اين زمان كه مردم ما نااميدند، و ابرها باران نداده اند، و چرندگان از بين رفته اند، از تو مى خواهيم كه ما را به اعمال زشتمان مؤاخذه نكنى، و به گناهانمان نگيرى. الهى! با ابر
خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

خدایا! حرمتم را به تنگدستى نشكن

دچار آيم، و به بدگويى آن كه از بخشيدن به من دريغ ورزد مبتلا گردم، و تو ماوراى اين همه، اختيـاردار بخشش و منـعى، چـه اينـكه بـر هـر چيـز تـوانـايـى.

پر بازدیدترین ها

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا و نیایش در نهج البلاغه

دعا وسیله ای است که تمام خلایق، خصوصاً انسانها از آن بیگانه نیستند و همیشه بدان توجه دارند و با زبان حال و قال از آن استفاده می کنند هر چند که واژه ای به نام دعا در میانشان مطرح نباشد چون هر کلمه و کلامی که از استمداد و ایجاد رابطه به خدا حکایت نماید دعاست
دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

دعا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

بدان همان کسی که گنج های آسمان و زمین در اختیار اوست، به تو اجازه دعا و درخواست داده است و اجابت آن را نیز تضمین نموده، به تو امر کرده از او بخواهی تا به تو عطا کند و از او درخواست رحمت نمایی تا رحمتش را بر تو فرو فرستد. خداوند بین تو و خودش کسی قرار نداده که حجاب و فاصله باشد، تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری و مانعت نشده .
نیایش زیبا از نهج البلاغه

نیایش زیبا از نهج البلاغه

خدایا! امید به تو بستم تا راهنما باشى به اندوخته هاى آمرزش و گنجینه هاى بخشایش ! خدایا! این بنده توست که در پیشگاهت برپاست ، یگانه ات مى خواند و یگانگى خاص تو راست . جز تو کسى را نمى بیند که سزاى این ستایش هاست . مرا به درگاه تو نیازى است که آن نیاز را جز فضل تو به بى نیازى نرساند، و آن درویشى را جز عطا و بخشش تو به توانگرى مبدل نگرداند. خدایا! خشنودى خود را بهره ما فرما، هم در این حال که داریم ، و بى نیازمان گردان از اینکه جز به سوى تو دست برداریم ، که تو بر هر چیز توانایى.
No image

عبادت و نیایش از دیدگاه نهج البلاغه

و اما این كه هر كارفرما كه مزدى مى‏ دهد به خاطر بهره‏اى است كه از كار كارگر مى ‏برد و كارفرماى ملك و ملكوت چه بهره‏اى مى‏تواند از كار بنده ضعیف ناتوان خود ببرد، و هم این‌ كه فرضاً اجر و مزد از جانب آن كارفرماى بزرگ به صورت تفضل و بخشش انجام گیرد پس چرا این تفضل بدون صرف مقدارى انرژى كار به او داده نمى ‏شود، مسأله‏ اى است كه براى این چنین عابدهایى هرگز مطرح نیست.
عبادت و نیایش در نهج البلاغه

عبادت و نیایش در نهج البلاغه

ریشه همه آثار معنوی اخلاقی و اجتماعی که در عبادت است، در یاد حق و غیر او را از یاد بردن می‌باشد. ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن را آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد. امام علی علیه‌السلام در به اره یاد حق یا همان روح عبادت میفرماید: < خداوند یاد خود را صیقل دل‌ها قرار داده است. دل‌ها به این وسیله از پس کری، شنوا و از پس نابینایی، بینا و از پس سرکشی و عناد رام می‌ گردند
Powered by TayaCMS