دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی نوری همدانی؛ تنها راه مقابله با هجمه دشمنان وحدت و بهره‌گیری از علما است

No image
آیت الله العظمی نوری همدانی؛ تنها راه مقابله با هجمه دشمنان وحدت و بهره‌گیری از علما است آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) با شناخت وظیفه دینی و مذهبی خود در دفاع از امام زمان خویش از جان شریفشان مایه گذاشتند، وظیفه مسلمانان را الگو گرفتن از حرکت و دفاع از حقوق تضییع شده ایشان دانست.
به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا و فرهنگیان استان سمنان با محکوم کردن زیر سوال بردن اصل شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: موظف هستیم در جاهایی که به اعتقاداتمان توهین می‌شود با دلیل و برهان دفاع کنیم.
وی با بیان این‌که اهل تسنن معتقد هستند که حضرت رسول (ص) بعد از وفاتشان جانشینی برای خود تعیین نکردند، خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که سرنوشت بشر برای خداوند بسیار مهم بوده و رسالت پیامبر (ص)هم جهت هدایت امت بوده است.
نوری همدانی ادامه داد: خداوندی که بهتر از همه به شایستگی‌های بنده‌های خود آشناست بهترین آنها را به عنوان امام بعد از پیامبر (ص)تعیین کرده است تا سبب اتصال رابطه بندگان با خدا باشند.
این استاد حوزه با تاکید بر مضمون خطبه شقشقیه، عنوان کرد: حضرت علی(ع) در قبال غصب شدن خلافت از ایشان از لفظ خار در چشم و استخوان در گلو استفاده فرموده و دلیل سکوتشان را حفظ اسلام و مسلمین عنوان کردند.
وی روایت از 28 کتاب سنی در جلد هفتم الغدیر توسط علامه امینی را دلیل بر صحت خطبه مذکور دانست.
نوری همدانی در پایان نسبت به هجوم بیگانگان به کشور در ابعاد مختلف هشدار داد و گفت: تنها راه مقابله با هجمه دشمنان وحدت و بهره گیری و حمایت از علما است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS