دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله فیاض خواستار تاسیس حوزه های علمیه جدید در نجف اشرف شد

No image
آیت الله فیاض خواستار تاسیس حوزه های علمیه جدید در نجف اشرف شد آیت الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع نجف با اشاره به اشتیاق جوانان به تحصیل علوم دینی و کمبود مدارس علمیه، خواستار تاسیس حوزه های علمیه جدید در نجف اشرف و دیگر شهرهای عراق شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف طی پیامی با بیان اینکه بعد از سرنگونی دولت صدام و حزب بعث، مشتاقان برای حضور در حوزه های علمیه عراق به ویژه حوزه نجف بسیار زیاد شده است و نجف اشرف از کمبود حوزه علمیه رنج می برد، خواستار اهتمام دولت وعلما به تاسیس حوزه های علمیه جدید در این شهر و نیز دیگر شهرهای عراق شد.
وی با اشاره به اهمیت و نقش حوزه های علمیه در نشر و گسترش احکام و فرهنگ اسلام تاکید کرد: حوزه های علمیه عراق همیشه پاسدار و نگهبان اسلام و تشیع بوده اند به گونه ای که نظام دیکتاتوری صدام نیز توان مقابله با آنها را نداشت.
آیت الله فیاض با اشاره به دوران سخت حاکمیت حزب بعث در عراق افزود: دوران حکومت صدام سختترین مرحله حیات حوزه علمیه نجف بود که در آن مراجع و علما تحت فشار و خفقان این نظام قرار داشتند و خواستار اعتراق مراجع به مشروعیت حزب بعث بودند.
مرجع تقلید نجف، حمایت مردم از علما را از عوامل اصلی پایداری مراجع و حوزه های علمیه توصیف کرد و اظهار داشت: مردم عراق مانند کوه در برابر حزب بعث و دشمنان اسلام ایستادند و از مراجع که شناسنامه دین و مذهب هستند حمایت کردند.
وی تعداد طلاب حوزه علمیه نجف را 5000 نفر ذکر کرد و گفت: پس از سقوط نظام دیکتاتور، حوزه علمیه نجف حیات تازه ای یافت و جوانان با وجود کمبود مدارس علمیه و مسکن از شهرهای مختلف عراق به نجف سرازیر شدند و به تحصیل علوم دینی پرداختند.
آیت الله فیاض خواستار تاسیس حوزه های علمیه در سراسر کشور شد و تصریح کرد: اکنون وقت آن فرا رسیده است تا مراجع، مردم و دولت علاوه بر عمران و آبادی کشور به تاسیس حوزهای علمیه در سراسر کشور اقدام کنند و جوانان تشنه به علوم اهل بیت را از این فیض گرانبها سیراب کنند.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS