دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

No image
برگزاری دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با همکاری انجمن حکمت و فلسفه ایران در نیمسال دوم تحصیلی ۸۷ و ۸۶ برگزار می‌شوند. به گزارش خبرگزاری مهر، در این دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در روز شنبه دکتر سید مصطفی محقق داماد شرح اشارات و تنبیهات از ساعت ۱۳:۳۰ و خانم پری ریاحی "عقل در مولانا" را از ساعت 11 و دکتر محسن کدیور فلسفه فارابی 2 را از ساعت 15 برگزار می‌کنند. در روز یک شنبه دکتر سروش دباغ "فلسفه اخلاق تحلیلی 2" را از ساعت 30/13 و دکتر امیر احسان کرباسی زاده، دکتر حسین شیخ رضایی و دکتر مهدی نسرین "فلسفه زبان" را از ساعت ۱۵ برگزار می‌کنند. همین‌طور دکتر شهین اعوانی نیز در این روز کلاسی خواهد داشت که زمان و موضوع آن متعاقبا اعلام می‌شود. در روز دوشنبه دکتر بابک عالیخانی، از ساعت 8 صبح رموز اشراقی شاهنامه 2 و از ساعت 10 آشنایی با جاویدان خرد 4 را تدریس می‌کند. دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی نیز دفتر عقل و آیت عشق را از ساعت ۱۲ و دکتر سید احمد قائم مقامی آموزش زبان پهلوی را از ساعت ۱۴ تدریس آن را بر عهده خواهد داشت. منوچهر صدوق سها کلاس تحقیق در هرمنوتیک قرآن را از ساعت ۱۷:۳۰ و حقایق التفسیر سلمی را از ساعت ۱۸:۳۰ تدریس می‌کند. پرویز ضیاء شهابی نیز در روز سه شنبه وجود و زمان هایدگر را از ساعت ۱۰ صبح و دکتر محمد حسن شفیعیان عرفان نظری (براساس متن رسالة التوحید و النبوة والولایة شرف الدین قیصری) را از ساعت ۱۴ و در نهایت دکتر سید محمود یوسف‌ثانی نهایة الحکمة را از ساعت 16 تدریس خواهد کرد. در روز چهارشنبه، دکتر بهزاد سالکی بررسی و شرح کتاب فلسفه دین جان هیک را از ساعت ۱۱ و همینطور سید محمد موسوی آشنایی با فلسفه اسلامی را از ساعت 30/14 تدریس خواهند کرد. این کلاس‌ها از نیمه بهمن ماه موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران واقع در تهران، خیابان ولی عصر، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان، شماره ۶ برگزار می‌شوند. منبع خبر: خبرگزارى مهر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS