دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تالیفات علامه سیّد ضیاء الدین فضل الله راوندی

No image
تالیفات علامه سیّد ضیاء الدین فضل الله راوندی

تصنیفات و تألیفات

آثار به جا مانده از سیّد فضل الله راوندى آثارى سودمندى است. در زمینه هاى حدیث، دعا، شعر، ادبیات، شرح و ترجمه و تفسیر قرآن مجید، نوشته دارد. فهرست آثار و تراوشات قلمى او به ترتیب حروف الفبا چنین است:

1 ـ أدعیة السرّ[11]

این رساله در بر دارنده ی 31 دعاى گوناگون براى مقاصد مختلف است. این کتاب با تحقیق سعیدرضا على عسکرى در دفتر چهارم میراث حدیث شیعهو ازسوى انتشارات دارالحدیث قم در سال 1378 ش به زیور طبع آراسته گردید.

2 ـ الأربعین فی الأحادیث ؛[12]

3 ـ ترجمة العلوی للطبّ الرضوی ؛[13]

4 ـ الحاشیة على أمالی المرتضى ؛[14]

5 ـ الحماسة ذات الحواشی ؛[15]

6 ـ خبر مولاناحضرت قائم علیه السلام؛[16]

7 ـ دیوان الراوندی ؛[17]

8 ـ رمل یبرین؛[18]

9 ـ شرح نهج البلاغة ؛[19]

10 ـ ضوءالشهاب ؛[20]

11 ـ قصص الأنبیاء ؛[21]

12 ـ قنوت موالینا الأئمّة المعصومین علیهم السلام ؛[22]

13 ـ الکافی فی التفسیر؛[23]

14 ـ المدائح المجدیّة ؛

15 ـ مقارنة الطیّة إلى مقارنة النیّة ؛[24]

16 ـ مناجاة مولانا أمیرالمؤمنینمشهور به «المناجاة الإلهیات» ؛

مناجات مفصّلى است از حضرت امیرالمؤمنین علىّ ابن ابی طالب، علیه السلام، که از طریق شیعه و سنى روایت شده است. این کتاب با تحقیق سعید رضا على عسکرى در دفتر دوّم میراث حدیث شیعهو ازسوى انتشارات دارالحدیث قم در سال 1378 شمسی به طبع رسیده است.

17 ـ الموجز الکافی فی علمی العروض و القوافی؛[25]

18 ـ نظم العروض للقلب المعروض[26] یا نظم العروض للقلب المعروض؛[27]

19 ـ النوادر؛[28] کتاب کوچکى است که در سال 1370 قمری از سوى مطبعه یحیدریه در نجف اشرف به چاپ رسید و سپس براى بار دوّم با تحقیق سعید رضا على عسکرى در سال 1377 شمسی در 276 صفحه در انتشارات دارالحدیث قم به چاپ رسید.

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS