دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تهران از همکاری دانشگاه الازهر و مراکز علمی ایران استقبال می‌کند

No image
تهران از همکاری دانشگاه الازهر و مراکز علمی ایران استقبال می‌کند نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه الازهر با اشاره به استراتژی غرب در محروم سازی مسلمانان از تکنولوژی پیشرفته، ضرورت توجه دانشگاه‌ها به تربیت نیروی انسانی در دانشهای بنیادین پیشرفته را متذکر شد و از همکاری دانشگاه الازهر و مراکز علمی ایران استقبال نمود.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکترعلی لاریجانی ظهر امروز با حضور در دانشگاه الازهر با رئیس و جمعی از اساتید این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دکتر احمد الطیب رئیس دانشگاه الازهر توضیحاتی در مورد معرفی دانشگاه ارائه و به ذکر تاریخچه ای از آن پرداخت .
وی وجود کرسی های مختلف تدریس فقه مذاهب اسلامی و مذهب جعفری و علوم مختلف دینی و فلسفی را در این دانشگاه نشان اهتمام مسئولان آن در جهت تقریب بین مذاهب دانست و استفاده از نظریات و نوشته‌های علماء و حکماء بزرگ اسلامی و شیعی نظیر ملاصدرا و علامه شهید مطهری را در عرصه‌های مختلف علمی دانشگاه، بسیار راهگشا دانست.
وی با تحلیل شرایط سیاسی منطقه و استراتژی غرب در محروم سازی مسلمانان از تکنولوژی پیشرفته، ضرورت توجه دانشگاه‌ها به تربیت نیروی انسانی در دانش‌های بنیادین پیشرفته را متذکر گردید و از همکاری دانشگاه الازهر و مراکز علمی ایران استقبال نمود.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS