دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دیدار مدیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

No image
دیدار مدیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر با حضرت آیت الله مکارم شیرازی ‌آیت الله مکارم شیرازی:
غدیر یک فرهنگ و جریان جهانی است و نباید به دیدار سادات خلاصه شود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر بر شناساندن فرهنگ غدیر به همه مسلمانان جهان تأکید کرد و گفت: غدیر ادامه حکومت اسلامی پیامبر اکرم(ص) بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه 22 اردیبهشت ماه در دیدار مسؤولان اجرایی بنیاد بین المللی غدیر، دین و سیاست را آمیخته با هم دانست و گفت: با وجود این‌که عده ای بر جدایی دین و سیاست اصرار دارند، از ابتدای بعثت پیامبر اکرم(ص)، دین و سیاست با هم درآمیخته است.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ده هدف را برای بعثت پیامبران برشمرد و افزود: این اهداف تنها با ایجاد حکومت نبوی میسر می شود.
این مرجع تقلید با بیان این‌که بیعت از مسائل حکومتی است، اظهار داشت: واقعه غدیر خم و بیعتی که پیامبر اعظم(ص) از مسلمانان گرفتند، ادامه حکومت اسلامی ایشان بود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی احیای مکتب شیعی و حکومت اسلامی را از اهداف نشر معارف غدیر قلمداد و تصریح کرد: غدیر یک فرهنگ، مکتب و یک جریان جهانی است که نباید آن را مثل زمان های گذشته به برگزاری جشن ها و دیدار سادات خلاصه کنیم.
وی با تأکید بر ضرورت نشر افکار شیعیان جهان در سایت های اینترنتی و نشریات مکتوب ابراز داشت: غدیر باید به دانشگاهی تبدیل شود که در سایه‌ سار آن شخصیت امیرالمؤمنین علی(ع) بیشتر برای جهانیان تبیین شده، کتاب گهربار نهج البلاغه نیز از مظلومیت درآید.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تأکید کرد: فرهنگ غدیر باید در تمامی سطوح جامعه، از دبستان تا دانشگاه و در نهادهای مختلف جامعه منتشر شود.
وی با انتقاد از این‌که برخی، محتوای ولایت و امامت را فراموش کرده و تنها به توسل و زیارت ایشان دل خوش کرده اند، خاطرنشان کرد: بایستی همه مفاهیم و اصول مکتب تشیع را به شیعیان آموزش دهیم تا سطوح جامعه و اعمال مردم رنگ ولایت بگیرد.
وی در پایان بر ارتباط معنوی با ائمه اطهار(ع) پای فشرد و افزود: خوشبختی و سعادت در هر دو جهان تنها با داشتن ارتباطی نزدیک با اهل بیت پیامبر(ع) میسر می شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.

پر بازدیدترین ها

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS