دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فعالیت های علمی آیت الله محمد مومن(دانش زاده)

No image
فعالیت های علمی آیت الله محمد مومن(دانش زاده)

آثار علمى

از آیت الله مؤمن تا کنون آثار ارزشمندى به چاپ رسیده و اکنون بخشى از آثار وى به عنوان پشتوانه علمى، فقهى و فرهنگى از سوى بسیارى از مراکز و نهادها مورد استفاده قرار گرفته است. این آثار را مى توان در مباحث فقهى و اصولى، به ویژه بحث قضا و حدود اسلامى، مباحث علمى و فلسفى و پاسخ به پرسش ها و نیازهاى جامعه کنونى دانست. وى درباره آثار علمى اش مى گوید:

«قسمت مهمى از تقریرات درس هاى اصول، مکاسب محرمه و بیع حضرت امام خمینى را به رشته تحریر درآوردم و آن گاه نظریات خودم را به صورت پاورقى مطرح کردم. همچنین قسمتى از تقریرات بحث صوم و صلات مرحوم آیت الله دامادرا به همان سبک تقریر کردم. کتابى در اصول نگاشتم که یک دوره کامل اصول فقه استدلالى است و تسدیدالاصول نام دارد. همچنین رساله هاى متعدد دیگرى درباره مسائل مستحدثه دارم که بیش از ده رساله آن به چاپ رسیده است. رساله نسبتاً مفصّلى در موضوع ولایت امام و پیامبر بزرگوار سلام الله علیه براى قانون گذارى کلى و نیز ولایت امام و پیامبر بزرگوار سلام الله علیه بر امر قانون گذارى کلى و نیز ولایت امر آنان بر جامعه اسلامى، به طورى مبسوط نگاشته ام که بیش ترین بخش آن (در حدود 350ص) در مجموعه آثار چاپ شده کنگره دوم جهانى امام رضا(علیه السلام) (جلد دوم) به چاپ رسیده است و همچنین شرح نسبتاً مختصرى به کتاب قضا و شهادات و حدود تحریرالوسیله تا آخر بحث سرقت نوشته، به اسفار و شواهد ربوبیه نیز حاشیه زدم.»[9]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS