دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

قال الامام علی (علیه‌السلام):«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً»

«سزاوار نیست انسان عاقل در خوف و اضطراب به سر برد اگر راهی به آرامش و ایمنی داشته باشد»(غررالحکم، ص 851)
قال الامام علی (علیه‌السلام):«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً»
قال الامام علی (علیه‌السلام):«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً»

قال الامام علی (علیه‌السلام):

«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً» (غررالحکم، ص 851)

امام علی علیه‌السلام فرمودند:

«سزاوار نیست انسان عاقل در خوف و اضطراب به سر برد اگر راهی به آرامش و ایمنی داشته باشد»

توضیح:

بدون تردید بخشی از ترس انسان‌ها ناشی از روش‌های موهن و تحقیر آمیزی است که پدران و مادران در درون کودکی نسبت به آنها اعمال کرده و آنان را مرعوب و بی‌شخصیت بار آورده‌اند. از آثار خودباختگی و عدم اعتماد به نفس از خلال حرکات و سکنات و گفتار و رفتار این قبیل انسان‌ها بخوبی مشهود است و اگر خویشتن را درمان نکنند تا آخر عمر گرفتار عوارض نامطلوب آن خواهد بود.

در مقابل، احساس آرامش درونی که در اثر تربیت صحیح پدر و مادر و جامعه در انسان پدید می‌آید، باعث می‌شود که انسان در بزرگ‌سالی احساس شخصیت و اعتماد به نفس کند و در جامعه با رفتارهای سنجیده و عاقلانه خویش، ایفای نقش نماید و منشأ تحولات بزرگی اجتماعی گردد.

لذا انسان عاقل که دچار بیماری روانی اضطراب درونی است، باید سریعاً با مراجعه به کار‌شناسان امر، این بیماری را درمان کند و با آرامش درونی، به درجات والای علمی و عملی دست یابد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS