دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛ پایداری کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل بود.

No image
نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛ پایداری کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل بود. نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، در مراسم بزرگداشت امام راحل(ره) در تبریز، استقامت و پایداری را کلیدی‌ترین اصل مبارزه امام راحل با رژیم طاغوت دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره)، امروز چهاردهم خردادماه، در مصلای تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: عمل صالح به عنوان یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت امام، همواره در متن زندگی عبادی و مبارزاتی ایشان به چشم می‌خورد.
وی در ادامه افزود: همین امر سبب شد تا امام خمینی(ره) در بخشی از نهضت اسلامی خود با موفقیت‌های شگرفی روبرو شود.
حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که زندگی امام خمینی(ره) به عنوان یک انسان کامل می‌تواند مورد توجه همه قرار گیرد، بر شناخت ابعاد شخصیتی آن رهبر فرزانه تأکید کرد.
وی استقامت و پایداری را یکی دیگر از ممتازترین سجایای اخلاقی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و این ویژگی را در طول مبارزه ایشان با رژیم ستمشاهی کاملا مشهود دانست.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان ‌این که امام راحل همواره استقامت و پایداری را کلیدی‌ترین اصل مبارزه می دانست، افزود: اگر استمرار حرکت امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه نبود، آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد.
حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به مقاومت و استقامت مردم آذربایجان شرقی در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آن را یکی دیگر از مصادیق استقامت برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه های اخیر دشمنان و استکبار جهانی تصریح کرد: دشمن با ترفندهای گوناگون سعی دارد تا استقامت مردم را به چالش بکشد، غافل از آن که مردم ایران با پیروی از رهبری شجاع و آگاه در مقابل تمام زیاده خواهی ها ایستاده اند.
حجت الاسلام ابوترابی افزود: دشمن تلاش می‌کند تا با بهانه جویی و مانع افکنی، از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای جلوگیری کند.
وی عمل آگاهانه را بخشی دیگر از فضیلت اخلاقی امام بر شمرد که بیش از هر ویژگی دیگری امام را در راه تحقق اهداف خود موفق کرد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS