دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر آیت‌اللَّه مجتهدى درباره آیت الله سید محمد ضیاء آبادی

No image
نظر آیت‌اللَّه مجتهدى درباره آیت الله سید محمد ضیاء آبادی

آیت الله ضیاءآبادى از مدرسان باتقوا و برجسته مدرسه علمیه آیت الله مجتهدى به شمار مى آید به گونه اى که آیت الله مجتهدى درباره مقام علمى و معنوى او مى گوید:

«عالم ربانى در روایات و اخبارى که از ائمه معصومین(علیه السلام) به ما رسیده است داراى مقام ویژه و شأن خاصى مى باشد. به آن کس عالم ربانى مى گویند که دنبال دنیا و مقام و ریاست و شهرت نیست و بلکه براى رضاى خدا و خدمت به دین و یارى امام زمان(عج) کار مى کند و یا منبر مى رود و یا هرگونه خدمت دیگرى که از دست اش برمى آید، هرچند در ظاهر کوچک و ناچیز باشد انجام دهد. براى اثبات عالم ربانى مى توانم از مدرسه خودمان و در میان اساتید بزرگوار حضرت آیت الله جناب آقاى ضیاءآبادى حفظه الله که وجودى ارزشمند و با برکتى هستند را مثال بزنم. این مرد بزرگوار و شخصیت ربانى از عالمان بزرگ و صاحب تألیفات عدیده اى هستند و سالیان متمادى در این مدرسه تدریس مى نمایند. بدون دریافت حق التدریس نه تنها براى تدریس مبلغ دریافت نمى کند بلکه براى نماز و منبر و سایر امور دینى پول نمى گیرند. یاد دارم یک زمانى شخصى یک ساعت تلفنى با ایشان صحبت کرده بود و تلاش مى کرد که آیت الله ضیاءآبادى را براى تدریس به حوزه علمیه دیگرى ببرند و طلاب محترم آنجا از وجود ارزشمند ایشان بهره مند شوند. آخر ایشان به آن شخص فرمودند: اگر این تدریس براى رضاى خداست که ما همین جا مشغول هستیم و قبول نکردند. حالا وقتى این عالم بزرگوار وارد مدرسه ما مى شوند، تمام حوزه را نور فرا مى گیرد و خداوند متعال هم در عوض، علاوه بر تأمین آخرت، دنیاى این گونه افراد را هم تأمین مى کند. من در وصیت نامه خود نوشته ام که وقتى از دنیا رفتم ایشان باید بر جنازه ام نماز بخوانند.»

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

سید محمد ضیاء آبادی

سید محمد ضیاء آبادی

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS