دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر سید محمّد مهدى اصفهانى درباره آیت الله علی ضیاء عراقی

No image
نظر سید محمّد مهدى اصفهانى درباره آیت الله علی ضیاء عراقی

سید محمّد مهدى اصفهانى که از شاگردان آقا ضیاء بود، در کتاب «احسن الودیعه»، در توصیف استادش مى نویسد:

«آقا ضیاء الدین عراقى «دام البارى برکاته» خداوند برکات وجود او را مدام، زمانه را به وجود شریف او منور فرماید، از اعاظم مراجع امامیه و بزرگترین فقها و مدرسین علوم دینیه مى باشند. بیش از 150 نفر از طلاب علوم و محصلین عرب و عجم از دانشجویان فقه و اصول در محضر شریفش حاضر مى شوند و از لطائف بیان و فصاحت زبان وجودت تقریر و حسن تحریر وى استفاده مى کنند و خود صاحب عنوان هم به همین مزایا بر دیگر اکفاء خود برترى جسته و با جمع متشتتّات علوم در بین فحول علماى وقت رتبه برترى را حائز گردیده اند.

او شخصى است مبرّز در علوم عقلیه و مفاهیم آن، دنیا را یکسره پشت پا انداخته و خداى را در جمیع احوال ناظر دانسته و جز در راه معبود یکتا قدمى برنداشتند. خلاصه، آن عالم ربّانى و پیشواى اهل زمان خود یکتا سوار میدان جمله «شَهِدَ بفضله الموافقِ و المخالف» مى باشد.»([10])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS