دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ویژگى هاى اخلاقى و روحى

No image
ویژگى هاى اخلاقى و روحى

ویژگى هاى اخلاقى و روحى

آیت الله مؤمن انسان وارسته اى است. وى که در مکتب اخلاقى و عرفانى انسان هاى بزرگى چون امام خمینى و علاّمه طباطبایى پرورش یافته است، علم را با عمل همراه کرده و توصیه ها و دستورات استادان خود را الگوى زندگى خود ساخته است. وى مى گوید:

«مرحوم علامه طباطبایى تنها یک استاد فلسفه و یا تفسیر نبود بلکه اسلام مجسّم بود و ساخته شده در مکتب اسلام اصیلى که پیامبر بزرگوار و ائمه معصومین آن را بیان فرموده اند. او، انس عجیبى با قرآن و همین طور به روایاتى ]که [حاوى معارف بلند اسلامى است، داشتند. در واقع، ساخته شده آن معتقداتى بودند که از قرآن شریف و روایات استفاده مى شود.»

آیت الله مؤمن انسانى متواضع است و با این که بیش از سه دهه از عمرش را در مسند تدریس و تعلیم گذرانده، امّا هیچ ادعایى نداشته، همچنان خود را شاگرد حوزه علمیه قم مى نامد. او با وجود شصت و چند سال سن و حضور مستمر در صحنه مبارزات سیاسى و فرهنگى و پذیرش مسئولیت هاى مختلف و تبلیغ و تدریس، همچنان چهره اى گمنام است و در کنج خلوت خویش، در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام) اوقات خود را با تدریس و خدمت به نظام اسلامى و طلاّب و مؤمنین سپرى مى سازد.

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS