دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" منتشر شد

انتشارات دانشگاه کیمبریج کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" تألیف دانیل شاپیرو را روانه بازار نشر کرده است.
کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" منتشر شد
کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" منتشر شد

کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" منتشر شد

انتشارات دانشگاه کیمبریج کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" تألیف دانیل شاپیرو را روانه بازار نشر کرده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی انتشارات دانشگاه کیمبریج، در این کتاب شاپیرو از این بحث می‌کند که مواضع مسلط در فلسفه سیاسی معاصر یعنی برابرگرایی، نظریه حقوق ایجابی، جمع گرایی و اشکال دیگر آزاد گرایی باید در رد نهادهای دولت رفاه متفق‌القول باشند. این در حالی است که در عمل این اتفاق نیفتاده است.

در این راستا وی از نهادهای مهم دولت رفاه مانند نهاد بازنشستگی و بیمه تأمین اجتماعی ارزیابی به عمل می‌آورد. به نظر مؤلف ایراد مهمی که بهدیدگاههای مهم فلسفه سیاسی معاصر وارد است این است که تصور می‌کنند اصولشان دولت رفاه را تأیید می‌کنند.

عناوین پاره‌ای از فصول کتاب بدین قرارند: چشم‌اندازهای محوری در باب فلسفه سیاسی، بیمه سلامت، بازنشستگی، رفاه و سودهای ابزاری.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سالروز اعلام انقلاب فرهنگی

سالروز اعلام انقلاب فرهنگی

نقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی در سحرگاه 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، ولی علیرغم پیروزی انقلاب ولی هنوز هم آثار حاکمیت فرهنگی رژیم سابق در نهادهای حکومتی به چشم می‌خورد و گاهی هم باعث کارشکنی‌هایی می‌‌گردید.

پر بازدیدترین ها

No image

کودتای 28 مرداد

No image

امام حسن و طلاق زیاد؛ افسانه یا واقعیت

در برخی کتب روائی و تاریخ وارد شده است؛ حضرت امام حسن در طول حیات خود با زنان متعدد ازدواج کرده زود هم طلاق می‌داد و لذا در برخی روایات از آن حضرت با عنوان «مِطْلاق» یعنی زیاد طلاق دهنده، یاد شده است.
No image

نظریه‌های شناختاری و غیر شناختاری زبان دینی (قسمت دوم)

بر اساس نظریه «زبان نمادین»، هنگامی که گفته شود: «خداوند شبان من است» یا «خداوند صخره است» مسلّماً معنای حقیقی و ظاهری آنها مراد نیست، بلکه مراد از این گونه تعابیر «عنایت و پناه دادن و حفظ همراه با مصلحت اندیشی» الهی است; زیرا خداوند حقیقتاً نمی تواند چوپان یا صخره باشد، بلکه «چوپان» نماد مشیّت الهی، و «صخره» نماد پناهگاه بودن و محافظت کردن از مصایب در لحظات سخت زندگی است.33 «زبان نمادین» زبانی است که الفاظ در آن به منزله پلی هستند که ما را از معنای ظاهری و تحت اللفظی به امری ورای خود منتقل می کنند. یک عنصر مهم در اندیشه پل تیلیخ (Pule Tillich; 1886-1965)، نظریه او در باب ماهیت «نمادین» زبان دینی است. تیلیخ میان «نشانه» و «نماد» تفاوت می گذارد. نشانه...
Powered by TayaCMS