دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

انتقال آرامگاه ملاصدرا به شیراز و گشایش مرکز صدراشناسی

No image
انتقال آرامگاه ملاصدرا به شیراز و گشایش مرکز صدراشناسی مدیر بنیاد فارس‌شناسی خبر داد:
انتقال آرامگاه ملاصدرا به شیراز و گشایش مرکز صدراشناسی
مدیر بنیاد فارس‌شناسی از افتتاح مرکز صدراشناسی همزمان با روز بزرگداشت ملاصدرا و انتقال آرامگاه این فیلسوف به شیراز خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در فارس، سعید زاهد زاهدانی - مدیر بنیاد فارس‌شناسی - عنوان کرد: شواهد و مستندات نشان می‌دهد ملاصدرای شیرازی در بصره‌ی عراق مدفون است و تمهیداتی برای انتقال آرامگاه ‌این فیلسوف بزرگ ایرانی به شیراز اندیشیده شده است.
او که در آستانه‌ی اول خردادماه - روز بزرگداشت ملاصدرا - سخن می‌گفت، با بیان این‌که انتقال مقبره‌ی ملا صدرا به شیراز تاکنون چندین‌بار پیگیری و مطرح شده؛ اما امکان اجرای آن میسر نشده است، ادامه داد: این انتقال با رعایت همه‌ی جوانب شرعی و بدون نبش قبر انجام خواهد شد و احتمالا آرامگاه ملاصدرا در مدرس قبلی این فیلسوف بزرگ ایرانی یعنی مدرسه‌ی موسوم به مدرسه‌ی خان شیراز بنا می‌شود. پیش‌تر نیز چنین انتقال‌هایی مانند انتقال قبر نیما یوشیج با موفقیت انجام شده است.
مدیر بنیاد فارس‌شناسی از کشف سه نسخه‌ی دست‌نویس اثر ملاصدرای شیرازی خبر داد و گفت: این سه نسخه که در گنجینه‌های میراث فرهنگی اخیرا یافت شده، همزمان با روز ملاصدرا در شیراز پرده‌برداری می‌شود.
او با بیان این‌که این آثار هم‌اکنون در موزه‌ی پارس شیراز نگهداری می‌شود، اضافه کرد: این سه‌ دست‌نوشته‌ی ملاصدرا مورد ارزیابی دقیق کارشناسان قرار گرفته و انتساب آن به ‌ملاصدرا به تأیید رسیده است.
زاهد زاهدانی در ادامه از گشایش مرکز صدرا شناسی همزمان با روز ملاصدرا در شیراز خبر داد و با تشریح برنامه‌های «روز ملاصدار» گفت: امسال برنامه‌های روز ملاصدرا از اول خردادماه ‌در تهران آغاز می‌شود و روزهای دوم تا چهارم خردادماه با سخنرانی‌های علمی در شیراز درباره‌ی مکتب فلسفی شیراز ادامه خواهد یافت.
او گفت: کریم مجتهدی، رضا داوری اردکانی، سیدمحمد خامنه‌ای، احمد بهشتی، غلامرضا اعوانی، حمیدرضا آیت‌اللهی ، علی فتح طاهری، حکمت‌الله ملاصالحی، حسین کلباسی، محمد ایلخانی، عبدالرزاق حسامی‌فر، حسن جاهد، علی الله‌بداشتی، عبدالله شکیبا، رضا سلیمان‌حشمت، احد فرامرز قراملکی و سحر کاوندی از جمله سخنرانان و دعوت‌شدگان به همایش بزرگداشت روز ملاصدرا در شیراز هستند.
منبع: خبر گزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.
Powered by TayaCMS