دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آغاز دومین دوره آموزشی مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور

No image
آغاز دومین دوره آموزشی مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور حجت الاسلام ابراهیمیان، معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: دومین دوره آموزش حضوری مدیران مدارس علمیه خواهران در ساختمان شماره سه این مرکز آغاز به کار کرد.
وی ارتقای سطح علمی و مهارتی مدیران مدراس علمیه را از اهداف این دوره آموزشی برشمرد و اظهار داشت: در این دوره آموزشی صد و چهل نفر از مدیران مدارس علمیه سراسر کشور به مدت سی ساعت در چهار روز حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام ابراهیمیان، روان‌شناسی تربیتی، اخلاق مدیریتی، آسیب‌ شناسی و موانع رشد، اصول مدیریت، تهاجم فرهنگی و راه‌های مقابله با آن را از برنامه‌های چهار روزه آموزشی مدیران مدارس علمیه اعلام کرد.
وی تصریح کرد: نخستین دوره آموزشی مدیران سال گذشته با حضور هشتاد نفر از مدیران برگزار شد که موفقیت چشمگیری داشت.
معاون شهرستان‌ها مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، خاطر نشان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی در آینده نه چندان دور شاهد تحول مناسبی در زمینه علمی در حوزه‌های علمیه خواهران خواهیم بود.
منبع: سایت تبیان

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

جوان تهیدست

جوان تهیدست

شنیدم که دو جوان مسافر در راهی می رفتند. یکی تهیدست بود و دیگری، پنج دینار همراه داشت. جوان تهیدست، دلیرانه پیش رفت و از چیزی نمی ترسید. اما جوان پولدار، خواب و خوراک نداشت و بسیار نگران بود.
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت دوم - قسمت پایانی)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...
No image

اطلاق یا نسبیت اخلاق از نگاه مفسران

در این پژوهش که به جهت آشنایى با دیدگاههاى برخى از مفسران درباره مسأله نسبیت اخلاق سامان یافته است, تلاش شده است تا آنجا که فضاى این تحقیق اجازه مى دهد, نظریات مفسران در مسأله نسبیت و اطلاق شناسایى شود...
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت اول)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...

پر بازدیدترین ها

No image

اطلاق یا نسبیت اخلاق از نگاه مفسران

در این پژوهش که به جهت آشنایى با دیدگاههاى برخى از مفسران درباره مسأله نسبیت اخلاق سامان یافته است, تلاش شده است تا آنجا که فضاى این تحقیق اجازه مى دهد, نظریات مفسران در مسأله نسبیت و اطلاق شناسایى شود...
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت اول)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...
No image

اخلاق و دانشهای مرتبط با آن

گفتگو با دکتر عباس منوچهری،استاد دانشگاه اخلاق و دانش‌هاى مرتبط با آن دکتر منوچهری، به نظر شما چه تعریفى مى‌توان از اخلاق ارائه داد و چه تمایزاتى میان اخلاق و دین، اخلاق و حقوق،‌ اخلاق و فرهنگ و دانش‌هایى از این دست که با....
No image

پلورالیسم اخلاقی

واژه‌ پلورالیسم به معنای کثرت‌گرایی و مکتب اصالت کثرت است. اما اصطلاح پلورالیسم اخلاقی به نظریه‌ای اطلاق می‌شود که معتقد است مفاهیم، ارزش‌ها، الزام‌ها و حتی اصول بنیادین اخلاق ذاتاً مختلف بوده، از این رو ارایه یک نظام اخلاقی هماهنگ و فراگیر امکان ندارد. البته پلورالیسم اخلاقی، منطقاً مساوی با نسبیت‌گرایی اخلاقی نیست؛ زیرا این نظریه ارزش‌های اخلاقی را سابژیکتیو و یا محصول سلیقه یا فرهنگ خاص نمی‌داند و در اینکه می‌توان درباره ارزش‌ها، احکام معتبر عینی صادر کرد، با رئالیسم اخلاقی هم عقیده است. و اساساً اخلاقی بودن یک حکم را محصول یک سری قیود عقلی می‌داند؛ اما معتقد است که احکام اخلاقی تماماً...
Powered by TayaCMS