دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ارتقای سهم بودجه‌ی فصل فرهنگ و هنر به حداقل 10 درصد بودجه‌ی

No image
ارتقای سهم بودجه‌ی فصل فرهنگ و هنر به حداقل 10 درصد بودجه‌ی به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این نامه که پیش از پایان جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس توسط حسین نجابت ـ عضو هیأت رییسه مجلس ـ قرائت شد به این شرح است:
« همان‌طور که حضرتعالی به خوبی واقف هستید، هویت هر جامعه را فرهنگ آن جامعه تشکیل می‌دهد و توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف توسعه در صورتی که همراه با توسعه فرهنگی نباشد توسعه‌ای ابتر و ناقص است.
کم‌توجهی به مقوله فرهنگ در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به دلیل به کار گیری امکانات و اعتبارات کشور در رابطه با جنگ تحمیلی، سازندگی خرابی‌های ناشی از جنگ و اولویت قائل شدن برای عمران و آبادانی و توسعه سیاسی باعث توسعه‌ای نامتوازن و تک‌بعدی در کشور شده است به گونه‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار هیأت دولت با معظم له فرمودند که "از بخش فرهنگ رفع مظلومیت کنید، بخش فرهنگ انصافا بخش مظلومی است؛ مسأله فرهنگ را دست کم نگیرید؛ بسیاری از مشکلات جامعه ما با فرهنگ‌سازی حل می‌شود؛ توجه کنید که امروز عمده قوای دشمنان در جبهه فرهنگی کار می‌کند؛ این جنگ‌های روانی، این فعالیت‌های فرهنگی، این بودجه‌های پنهان و آشکار که برای منحرف کردن ذهن‌ها می‌گذارند مربوط به مسأله فرهنگ است؛ فرهنگ را دست کم نگیرید، خیلی مهم است. بنابراین صرف وقت کنید و در بودجه برای آن پول و فصول قابل توجهی گذارید تا جهت ارزشی به فرهنگ بدهید".
در ادامه نامه آمده است در گذشته نیز مقام معظم رهبری مکررا جامعه را به خطر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و تشکیل ناتوی فرهنگی هشدار داده‌اند؛ ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های ارزشمندانه و مجدانه دولت خدمتگزار در زمینه ایجاد عدالت و حل مشکلات کشور ضرورت رفع مظلومیت از بخش فرهنگ را اعلام داشته و خواستار اهتمام ویژه به توسعه فرهنگی و ارتقای سهم بودجه فصل فرهنگی و هنر به حداقل 10 درصد بودجه عمومی و اقدام جدی در این زمینه هستیم.
نمایندگان در ادامه نامه به رییس‌جمهور تصریح کرده‌اند: با تشکر از اقدامی که در جهت تشکیل شورای عالی تدوین برنامه پنجم توسعه مبذول داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با افزودن نمایندگانی از حوزه فرهنگ کشور نظر دبیر شورای انقلاب فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک نفر نماینده از کمیسیون فرهنگی مجلس ترتیبی اتخاذ کنید تا به این بخش در تدوین برنامه توجه لازم مبذول شود.»

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

موتور های جستجوگر

در این بخش انواع موتور های جستجوگر در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.
No image

آشنایی بانرم افزارها و سایت های فرهنگی تبلیغی

امروزه در فعالیت های فرهنگی تبلیغی از نرم افزارهای بسیار زیادی می توان بهره گرفت از آن جایی که این نرم افزارها از نظر دسته بندی موضوعی و مخاطب متفاوت می باشند ، نرم افزارهای زیربه عنوان نمونه ای که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای طلاب ارجمند و مبلغان عزیز باشد معرفی می گردد.
No image

معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در اینترنت

در این بخش به معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در اینترنت در راستای بیان روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
No image

گوگل پک (Google Pack )

در این بخش به موضوع "گوگل پک (Google Pack )" در مبحث روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
No image

قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی

در این بخش قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

شیوه‏ هاى نوین بیان احکام

در این بخش به شیوه‏ هاى نوین بیان احکام در جهت آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

شيخ جعفر مجتهدي(ره)1

جت الإسلام دکتر محمد هادی امینی، فرزند برومند مرحوم آیت الله علامه امینی صاحب کتاب نفیس «الغدیر» نقل کردند:در سال 1349 هـ ش پس از وفات مرحوم پدرم علامه امینی، به خاطر تألیف و نشر کتابی به نام «قهرمان فخر» که در آن مطالبی بر ضد حزب بعث درج شده بود؛ دولت عراق تصمیم به جلب و محاکمه من گرفت.لذا مجبور به ترک نجف اشرف و عازم ایران شدم و در تهران اقامت گزیدم.
No image

آشنایی با شخصیت شیخ فضل الله نوری (رضوان الله علیه)

راساس اظهار نظر نويسندگان، چنانچه شيخ فضل الله مدتي كوتاه در عتبات درنگ مي كرد، احتمال مرجعيت عامه اش بعد از ميرزاي شيرازي زياد بود، اما آنچه باعث شد وي از سوي ميرزاي شيرازي براي كسب اطلاع دقيق از اوضاع ايران، ترك عتبات كند، اوضاع نگران كننده ايران در اين دوره بود.
Powered by TayaCMS