دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

رئیس جامعة المصطفی العالمیة؛ خطبه زینب(س) در شام افتخار تشیع است

No image
رئیس جامعة المصطفی العالمیة؛ خطبه زینب(س) در شام افتخار تشیع است
رئیس جامعة‌المصطفی با یادآوری اینکه مهمترین منشور پیام عاشورا طی خطبه‌های حضرت زینب(س) در شام مطرح شد که دربرگیرنده عالیترین و بزرگترین مضامین و تابلویی از افتخار تشیع است، گفت: عاشورا در دهه‌های آینده تلألو بیشتری می‌یابد.
 
حجت الاسلام علیرضا اعرافی رئیس جامعة المصطفی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری پیام عاشورا اظهار داشت: واضح است که عاشورا  به دو بخش و صحنه مهم تقسیم می شود.
وی افزود: بخش اول ایثار، جانبازی و از خودگذشتگی است که به شهادت منتهی می شود و بخش دوم که بخش مکمل به حساب می آید پیام رسانی عاشورا و انتشار پیام و فرهنگ عاشورا است.
حجت الاسلام اعرافی اظهار داشت: این پیام و صحنه دوم چه در آن عصر چه نمادی برای همه تاریخ  به کارگردانی حضرت زینب(س) در شام اجرا شده است.
وی با اشاره به نقش این حضرت در مدیریت و محوریت پیام عاشورا که بر دوش وی بوده است یادآور شد: حضرت زینب (س) مدیرت بحران داشته، سرپرستی اسرا، اداره و گردهم آوردن آنها را همزمان با انتقال پیام عاشورا برعهده گرفت.
وی همچنین گفت: مهمترین منشور پیام عاشورا در خطبه های خضرت زینب(س) در شام وجود دارد که دربرگیرنده عالیترین و بزرگترین مضامین و تابلویی از افتخار تشیع است.
رئیس جامعة‌المصطفی همچنین گفت که حضرت زینب به پیشگویی آینده عاشورا پرداخت و به یزید گفت که تو نمی توانی یاد ما را خاموش کنی، امروز هم با زنده نگاه داشتن پیام و عزاداری عاشورا پیشگویی حضرت زینب(س) تحقق یافته و عاشورا هنوز زنده است.
حجت الاسلام علیرضا اعرافی تصریح کرد: ظرفیتهای عاشورا در درون واقعه عاشورا قرار دارد و به دلیل بعد حماسی و عاطفی در کنار بعد معرفتی مهم آن اگر به درستی تبیین شود، از خرافات زوده شده و به زبان اصلی منتقل شود خود پیام خود را منتشر می کند، چرا که همه وقایعی که همراه با احساس و عاطفه همراه باشند ماندگار است.
وی اضافه کرد: همه الگوهای اسلامی در عاشورا و پیام آن تجسم یافته و اگر درست منتشر شود دلها را به خود جذب می کند . امروز هم به برکت انقلاب اسلامی این پیام منتشر شده و در 100 کشور جهان زنده نگاه داشته شده و در دهه های آینده عاشورا تلألو بیشتری خواهد یافت.
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

موتور های جستجوگر

در این بخش انواع موتور های جستجوگر در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.
No image

آشنایی بانرم افزارها و سایت های فرهنگی تبلیغی

امروزه در فعالیت های فرهنگی تبلیغی از نرم افزارهای بسیار زیادی می توان بهره گرفت از آن جایی که این نرم افزارها از نظر دسته بندی موضوعی و مخاطب متفاوت می باشند ، نرم افزارهای زیربه عنوان نمونه ای که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای طلاب ارجمند و مبلغان عزیز باشد معرفی می گردد.
No image

معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در اینترنت

در این بخش به معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در اینترنت در راستای بیان روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
No image

گوگل پک (Google Pack )

در این بخش به موضوع "گوگل پک (Google Pack )" در مبحث روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
No image

قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی

در این بخش قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

شیوه‏ هاى نوین بیان احکام

در این بخش به شیوه‏ هاى نوین بیان احکام در جهت آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

شيخ جعفر مجتهدي(ره)1

جت الإسلام دکتر محمد هادی امینی، فرزند برومند مرحوم آیت الله علامه امینی صاحب کتاب نفیس «الغدیر» نقل کردند:در سال 1349 هـ ش پس از وفات مرحوم پدرم علامه امینی، به خاطر تألیف و نشر کتابی به نام «قهرمان فخر» که در آن مطالبی بر ضد حزب بعث درج شده بود؛ دولت عراق تصمیم به جلب و محاکمه من گرفت.لذا مجبور به ترک نجف اشرف و عازم ایران شدم و در تهران اقامت گزیدم.
No image

آشنایی با شخصیت شیخ فضل الله نوری (رضوان الله علیه)

راساس اظهار نظر نويسندگان، چنانچه شيخ فضل الله مدتي كوتاه در عتبات درنگ مي كرد، احتمال مرجعيت عامه اش بعد از ميرزاي شيرازي زياد بود، اما آنچه باعث شد وي از سوي ميرزاي شيرازي براي كسب اطلاع دقيق از اوضاع ايران، ترك عتبات كند، اوضاع نگران كننده ايران در اين دوره بود.
Powered by TayaCMS