دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

رسول اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) فرمودند:

«غضب شدید و طاقت‌فرسای خداوند، دامنگیر زن شوهرداریست که چشمهای ناپاکش از نگاههای آلوده و شهوت‌بار به مردان اجنبی پر شده است. اگر زنی به چنین انحرافی دچار شود، خداوند تمام اعمال خیر و پسندیده‌اش را به هدر خواهد داد...»( لئالی الاخبار،‌ ص 496)
رسول اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) فرمودند:
رسول اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) فرمودند:

قال رسول الله (صلی الله علیه واله وسلم):

«وَاشْتَدَّ غَضَبُ اللهِ عَلیَ امْرَأةٍ ذاتِ بَعْلٍ مَلَأتْ عَیْنَها مِنْ غَیْرِ زَوْجها اَوْذی مَحْرَمٍ مِنْها وَاِنَّها اِنْ فَعَلَتْ ذلِکَ اَحْبَطَ اللهُ کْلَّ عَمَلٍ عَمِلَتْهُ...» ( لئالی الاخبار،‌ ص 496)

رسول اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) فرمودند:

«غضب شدید و طاقت‌فرسای خداوند، دامنگیر زن شوهرداریست که چشمهای ناپاکش از نگاههای آلوده و شهوت‌بار به مردان اجنبی پر شده است. اگر زنی به چنین انحرافی دچار شود، خداوند تمام اعمال خیر و پسندیده‌اش را به هدر خواهد داد...»

توضیح:

«عاقبت نگاه آلوده»

قال رسول الله(صلی الله علیه واله وسلم):

«وَاشْتَدَّ غَضَبُ اللهِ عَلیَ امْرَأةٍ ذاتِ بَعْلٍ مَلَأتْ عَیْنَها مِنْ غَیْرِ زَوْجها اَوْذی مَحْرَمٍ مِنْها وَاِنَّها اِنْ فَعَلَتْ ذلِکَ اَحْبَطَ اللهُ کْلَّ عَمَلٍ عَمِلَتْهُ فَاِنْ اَوْطَأَ فِراشَها غَیْرُهُ کانَ حقّاً عَلی اللهِ اَنْ یُحْرِقَها بِالنّارِ بَعْدَ اَنْ یُعَذِّبَها فی قَبْرها»

رسول اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) فرمودند:

«غضب شدید و طاقت‌فرسای خداوند دامنگیر زن شوهرداریست که چشمهای ناپاکش از نگاههای آلوده و شهوت‌بار به مردان اجنبی پر شده است. اگر زنی به چنین انحرافی دچار شود، خداوند تمام اعمال خیر و پسندیده‌اش را به هدر خواهد داد و اگر از نگاه تجاوز کند و با داشتن شوهر زنا بدهد، بر خدا است که چنین زن بی‌پروا و خیانتکاری را به آتش قهر خویش بسوزاند؛ پس از آنکه در قبر عذابش کرده باشد.»

"حجاج بن یوسف" یک فرد غیر طبیعی و در عین حال خطرناکی بود. جرائم و جنایات او تا آنجا که در تاریخ آمده وحشتناک است. قطعاً عوامل متعددی در ساختمان این مرد منحرف مؤثر بوده که او را تا این حد بی‌باک و خطرناک بار آورد. می‌توان گفت روح سرکش و متجاوز مادرش در این امر سهمی داشته است. "فارغه" قبل از اینکه با "یوسف ثقفی" پدر "حجاج" ازدواج کند زن "مغیرة بن شعبه" بود. شبی "عمر" در کوچه‌های مدینه عبور می‌کرد، شنید زنی در خانه خود زمزمه می‌کند و این شعر را می‌خواند:

هل من سبیل الی خمر فاشربها ام من سبیل الی نصربن حجاج

آیا راهی هست که باده‌ای به دست آورم و بنوشم،

یا آنکه راهی هست به وصل نصربن حجاج برسم؟

عمر از شنیدن این شعر ناراحت شد؛ که در مرکز حکومتش زنی در حریم خانه خود که باید کانون پاکی و عفت باشد، به عشق جوان بیگانه‌ای ترنم می‌کند! "نصربن حجاج" را که جوان زیبائی بود، احضار کرد، موی سرش را تراشید و به بصره تبعیدش نمود.

زنی که با داشتن شوهر، فکر مرد اجنبی در سر می‌پرورد و آرزوی میگساری و وصل "نصربن حجاج" می‌کند، اگر از نطفه شوهر قانونی خود باردار شود، افکار پلید و متجاوزش در بچه اثر خواهد گذارد. زنی که مقررات الهی و مرزهای قانونی در فکرش احترامی ندارد، عجیب نیست اگر فرزند قانون‌شکنی چون "حجاج" بزاید که جان و مال مردم نزد و احترامی نداشته باشد.

    منبع: الحدیث (روایات تربیتی از مکتب اهل بیت)، صص 144-142

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

مطلب مکمل

سلسله کتب موسوعه كلمات الرسول الاعظم (ص) ⠕ جلدي)

سلسله کتب موسوعه كلمات الرسول الاعظم (ص) (15 جلدي)

پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله) روح همه انبياء اولياء و شهدا بوده و جان اين جهان است. شريعت او كامل ترين و جامع ترين شريعت ها و در بردارندة همة جنبه هاي فردي و اجتماعي آنان مي باشد، از اين رو چون خود، اعظم رسولان است شريعت او نيز اعظم شرايع است و سيره هاي رفتاري و سلوك هاي فردي و اجتماعي او آيينة تمام نماي انبياي الهي است و سخنان او پيام رسان عظيم ترين مفاهيم الهي و راهنماي كمال و سعادت براي انسان ها است؛ فهم سخنانش انسان ها را از ظلمت ها جهل به نور هدايت مي كشاند و فرموده هايش با فطرت انسان ها هموار بوده و به دل و جان آنها روح عبوديت و ذكر حق القا مي كند.

جدیدترین ها در این موضوع

No image

‌فنون متابعت و رفتارسازی 2

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

‌فنون متابعت و رفتارسازی 1

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

واجب و حرام

در این متن به بیان واجب و حرام با موضوع آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

مسابقات عملى (میان پرده ‏ها)

در این بخش به مسابقات عملى (میان پرده‏ ها) در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

رفع خستگى در اجرای برنامه برای نوجوانان و جوانان

در این بخش به موضوع "رفع خستگى" در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

شیوه‏ هاى نوین بیان احکام

در این بخش به شیوه‏ هاى نوین بیان احکام در جهت آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

اهمیت تنظیم محتوا برای برنامه های تبلیغ دینی

در این بخش اهمیت تنظیم محتوا در آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

مهارت‌های آغازین تدریس 2

در این بخش مهارت‌های آغازین تدریس در آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

فصل فنون و فرمول‌های تدریس

در این بخش "فنون و فرمول‌های تدریس" در موضوع آموزش کلاسداری بیان می شود.
Powered by TayaCMS