دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر صاحب حدائق درباره آقا حسین خوانساری

No image
نظر صاحب حدائق درباره آقا حسین خوانساری

صاحب حدائق در سبب اشتغال محقق خوانسارى به حکمت و فلسفه ـ که قسمت اعظم عمر خود را مصرف آن داشته ـ گوید:

اساس اصول فلسفه و صولت قواى آن که مخالف ظواهر کتاب و سنت، و اعتقاد به آن ها موجب ضلالت، و از زمان ارسطو و فارابى و ابن سینا به این طرف، مستحکم و شایع و منتشر و مسلم کل بوده از برکات اشتغال به حکمت داشتن عالم متبحر و محقق خوانسارى منهدم و رونق بازار آن ها رفته، و بساط آن ها را به هم چیده، و کسى را پیش از او قوه علمى انکار نبوده، و احدى در این صدد برنیامده بود. اینک حق وى در مذهب مقدس اسلامى، بزرگ ترین حقوق علماى اسلامى مى باشد.»([65])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

No image

‌فنون متابعت و رفتارسازی 2

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

‌فنون متابعت و رفتارسازی 1

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

واجب و حرام

در این متن به بیان واجب و حرام با موضوع آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

مسابقات عملى (میان پرده ‏ها)

در این بخش به مسابقات عملى (میان پرده‏ ها) در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

رفع خستگى در اجرای برنامه برای نوجوانان و جوانان

در این بخش به موضوع "رفع خستگى" در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

شیوه‏ هاى نوین بیان احکام

در این بخش به شیوه‏ هاى نوین بیان احکام در جهت آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

اهمیت تنظیم محتوا برای برنامه های تبلیغ دینی

در این بخش اهمیت تنظیم محتوا در آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

شیـوه هـاى ارائه آیات و روایات

در این بخش شیـوه هـاى ارائه آیات و روایات در راستای آموزش کلاسداری بیان می شود.
No image

شرح فنون عنصر نشاط و مثال عملی ساختن سخنرانی با فنون

در این بخش "شرح فنون عنصر نشاط و مثال عملی ساختن سخنرانی با فنون" در موضوع آموزش کلاسداری بیان شده است.
Powered by TayaCMS