دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست

No image
صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست دکتر سهراب‌پور با انتقاد از ورود بدون کنکور برگزیدگان برخی جشنواره‌های علمی و اختراعات به دانشگاه‌ها گفت: برخی مسوولان معتقدند که مخترعان به صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی، بدون کنکور وارد دانشگاه شوند، اما باید شرایط تحصیلی هم در نظر گرفته شود. مثلا این افراد برای ورود به دانشگاه صنعتی شریف حداقل باید نمرات 16 و 17 را در دروس فیزیک و ریاضی دوره دبیرستان خود کسب کرده باشند؛ زیرا در تجربه ثبت‌نام این افراد، یکی از برندگان دو دوره جشنواره خوارزمی را داشتیم که نمره ریاضی‌اش بسیار پایین بود و با چند ترم مشروطی، اخراج ‌شد و نمی‌خواهم این تجربه تکرار شود.
وی خاطرنشان کرد: در سایر کشورها هم مخترعان خوب لزوما وارد دانشگاه‌هایی مثل MIT نمی‌شوند و از مسیرهای دیگری غیر از دانشگاه، پیشرفت می‌کنند و در کشور ما نیز باید این افراد در دانشگاه‌های علمی و کاربردی مورد حمایت قرار گرفته و با در اختیار داشتن بودجه‌ای بتوانند اختراع خود را توسعه دهند؛ مگر آن که حداقل‌هایی را در برخی دروس پایه داشته باشند.
دکتر سهراب‌پور در عین حال اظهار داشت: تاکنون این افراد را از طریق کنکور جذب کرده‌ایم و اگر نمره عالی هم در کنکور کسب نکرده بوده‌اند، پذیرش شده‌اند و حتی به مخترعی که در نهمین جشنواره جوان خوارزمی از معدل 19 خود خبر داد، پیشنهاد دادم که در صورت شرکت در کنکور، وی را در دانشگاه صنعتی شریف خواهیم پذیرفت.
منبع خبر:
خبرگزاری دانشجویان ایران

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسي ميزان اثرگذاري نهادهاي جامعه‌پذیر كننده روي جامعه‌پذیری ديني نوجوانان و جوانان

بررسي ميزان اثرگذاري نهادهاي جامعه‌پذیر كننده روي جامعه‌پذیری ديني نوجوانان و جوانان

هر يك از نهادهاي جامعه‎پذيري ديني تا چه حد آموزه‎هاي ديني به نوجوانان و جوانان ارائه مي‎كند. ارزيابي جوانان و نوجوانان از اين نهادها و وسايل چگونه است. چرا برخي نهادهاي جامعه‎پذير كننده، در جامعه‎پذيري ديني جوانان موفق و برخي ناموفق‎اند.
خانواده شایسته و تربیت فرزند درسیره رضوی

خانواده شایسته و تربیت فرزند درسیره رضوی

تشکیل خانواده و تربیت فرزند در سیره رضوی، مسئله‌ای حیاتی و برنامه‌ای هدفمند است که اگرچه برمبنای مقررات و قوانین قرآنی، روایی و شرعی جامه عمل می‌پوشد، امّا نخستین مایه‌های آن به‌صورت غریزه، محبّت، عاطفه و اشتیاق متقابل زوج...
نقش علم و عمل در رشد دینی انسان

نقش علم و عمل در رشد دینی انسان

چرا در اخلاق و تربیت دینی علم و عمل کنار هم هستند و به دانستن برای عمل تأکید شده است؟‏ از نگاه دین، علم و عمل چه نقشی می‌توانند در رشد و پیشرفت معنوی انسان داشته باشند؟
راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

اگر پدر و مادر در برابر تعلیم و تربیت دینی و عبادی کودکان خود مسئولیت دارند؛ حال چگونه می‌توانند علاقه به عبادت را در کودکان خود تقویت کنند؟...
راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

چگونه می‌توان افکار و تخیلات شیطانی را از ذهن و قلب خود دور کرد؟ انسانی كه برای تهذیب روح و تربیت دینی خود قدم برمی‌دارد، شیطان رأی قوه متخیله او را به‌جای وحی و عقل می‌نشاند و موهوم و مُتَخَیل را معقول جلوه می‌دهد...

پر بازدیدترین ها

راه‌کارها و شیوه‌های خداشناسی کودکان از نگاه قرآن و حدیث

راه‌کارها و شیوه‌های خداشناسی کودکان از نگاه قرآن و حدیث

با اینکه اسلام به تربیت دینی و اسلامی کودکان بسیار اهمیت داده است، ولی از پرسش‌هایی که کودک درباره خدا می‌کند باید فرار کرد، و هیچ راه‌حلی ارائه نداده است...
نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

در این مقاله سعی بر آن است تا ابتدا معنای لغوی و اصطلاحی قصه، اهمیت، انواع، ویژگی‌ها و ارزش‌های تربیتی قصه موردبررسی قرار گیرد، سپس جایگاه، اهمیت و ویژگی‌های قصه در قرآن موردبررسی قرار می‌گیرد و ...
روش‌های تربیت اجتماعی در نهج‌البلاغه و ارائه الگو...

روش‌های تربیت اجتماعی در نهج‌البلاغه و ارائه الگو...

تحقیق حاضر با روش تحلیلی و توصیفی به استناد سخنان گران‌بهای حضرت علی و تحقیقات پیشین در این راستا به بررسی روش‌های تربیت اجتماعی با توجه به آموزه‌های نهج‌البلاغه پرداخته است...
راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

چگونه می‌توان افکار و تخیلات شیطانی را از ذهن و قلب خود دور کرد؟ انسانی كه برای تهذیب روح و تربیت دینی خود قدم برمی‌دارد، شیطان رأی قوه متخیله او را به‌جای وحی و عقل می‌نشاند و موهوم و مُتَخَیل را معقول جلوه می‌دهد...
تأثیرات فضای مجازی بر تعلیم‌وتربیت اسلامی

تأثیرات فضای مجازی بر تعلیم‌وتربیت اسلامی

این مقاله قصد دارد تا با بررسی آموزه‌های دینی تعلیم‌وتربیت، تأثیرات و راهکارهای تربیتی استفاده از فضای مجازی را مورد پژوهش قرار دهد...
Powered by TayaCMS