دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مدیر حوزه علمیه قم ؛ حقوق بشر از اصول اساسی اسلام است

No image
مدیر حوزه علمیه قم ؛ حقوق بشر از اصول اساسی اسلام است مدیر کل تبلیغات اسلامی و معاونان آن اداره با مدیر حوزه علمیه قم دیدار کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مقتدایی در این دیدار یکی از وظایف مهم روحانیت را رسالت تبلیغ بیان کرد و گفت: امروز تبلیغ بدون پشتوانه مالی، به نتیجه نخواهد رسید و با بودجه‌های کافی در این زمینه می‌توان تبلیغات گسترده و متنوع انجام داد.
وی افزود: با ایجاد مؤسسات در زمینه‌های فرهنگی مختلف، می‌توان خدمات بهتری به شهرها و روستاها ارائه داد و در این راستا سازمان تبلیغات توانسته خدمات خوبی به جامعه ارائه دهد.
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی تا آنجا که می‌توانند علوم قرآنی را گسترش دهند، زیرا قرآن بهترین راه برای ایجاد معنویت در قلوب جوانان است.
آیت‌الله مقتدایی گفت: با گذشت 30 سال از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بسیاری از نقاط کشور نیاز به حضور روحانی مستقر دارند.
مدیر حوزه علمیه قم، ساخت خانه‌های عالم را برای حضور روحانیون در شهرها و روستاها بسیار مفید دانست و افزود: سازمان تبلیغات اهتمام بیشتری به ساخت خانه عالم و شناسایی مناطق مورد نیاز روحانی کند تا در این میان حوزه علمیه نیز با همکاری آن سازمان بتواند روحانی به آن محل برای استقرار دائمی اعزام کند.
وی هدایت و ساماندهی هیئات مذهبی از سوی سازمان تبلیغات را اقدام بسیار مناسبی عنوان کرد و افزود: با ساماندهی این هیئات از ترویج خرافات در جامعه جلوگیری خواهد شد.
حقوق بشر از اصول اساسی اسلام است
آیت الله مقتدایی همچنین در دیدار نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران، گفت: رعایت حقوق بشر و امور مربوط به یونیسف در همه ابعادش، بالاتر از آنچه در آیین‌نامه منشور سازمان ملل آمده است، در ایران رعایت می‌شود.
مدیر حوزه علمیه قم اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی برخلاف منشور سازمان ملل همواره جمهوری اسلامی ایران را متهم به عدم رعایت حقوق بشر نسبت به خانم‌ها کرده است که این امر به دور از واقعیت است.
وی افزود: اسلام، حجاب را که باعث پیشرفت و سلامت خانم‌ها می‌داند اما دشمنان آن را موجب عقب‌افتادگی خانمها می‌دانند و آن را به عدم رعایت حقوق بشر تعبیر می‌کنند، در حالی که در جمهوری اسلامی ایران و در کنکور ورودی دانشگاه‌ها در سال 87، هفتاد و سه درصد از بانوان شرکت کرده‌اند.
آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی که از ایران توسط رسانه‌های غربی به جهان منتشر می‌شود، کذب محض است و یونیسف باید با تحقیق و بررسی کارشناسانه نسبت به رعایت حقوق بشر در ایران حقیقت را بیان کند.
نایب رییس جامعه مدرسین تصریح کرد: خیلی از اموری که در برنامه‌های یونیسف آمده است، مردم ایران آن را به عنوان احکام دینی خود انجام می‌دهند.
وی یادآور شد: ما درباره کودکان، بالاترین دستورات اسلامی را داریم و به قدری مسائل کودک در اسلام رعایت شده است که حتی در اسم‌گذاری او به پدر و مادر سفارش شده است.
مدیر حوزه علیمه قم با اشاره به آمادگی حوزه علمیه قم برای همکاری با یونیسف در همه ابعاد، گفت: عدم رعایت حقوق دیگران از دیدگاه اسلام بدترین نوع ظلم و ستم شناخته شده به گونه‌ای که حتی‌ تحقیر کودک توسط والدین مورد ملامت قرار گرفته است.
در این دیدار کریستن سالازار فولکمن، نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یونیسف درایران و همچنین در جهان، گفت: یونیسف فعالیت خود را به چند منطقه تقسیم کرده است که در هر منطقه یک نماینده دارد.
وی افزود: یونیسف ارتباط خوبی با رهبران مذهبی در کشورهای اسلامی از جمله با روحانیون ایران دارد، زیرا روحانیون و رهبران مذهبی در ارتباط‌ با مردم نقش کلیدی دارند و یونیسف از این طریق می‌تواند از کمک‌های آنان بهره‌مند شود
سالازار گفت: یونیسف کتابی را با همکاری دانشگاه امام صادق (ع) از نظرات روحانیون برای جلوگیری از ایدز و همچنین رعایت حقوق کودک منتشر کرده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسي ميزان اثرگذاري نهادهاي جامعه‌پذیر كننده روي جامعه‌پذیری ديني نوجوانان و جوانان

بررسي ميزان اثرگذاري نهادهاي جامعه‌پذیر كننده روي جامعه‌پذیری ديني نوجوانان و جوانان

هر يك از نهادهاي جامعه‎پذيري ديني تا چه حد آموزه‎هاي ديني به نوجوانان و جوانان ارائه مي‎كند. ارزيابي جوانان و نوجوانان از اين نهادها و وسايل چگونه است. چرا برخي نهادهاي جامعه‎پذير كننده، در جامعه‎پذيري ديني جوانان موفق و برخي ناموفق‎اند.
خانواده شایسته و تربیت فرزند درسیره رضوی

خانواده شایسته و تربیت فرزند درسیره رضوی

تشکیل خانواده و تربیت فرزند در سیره رضوی، مسئله‌ای حیاتی و برنامه‌ای هدفمند است که اگرچه برمبنای مقررات و قوانین قرآنی، روایی و شرعی جامه عمل می‌پوشد، امّا نخستین مایه‌های آن به‌صورت غریزه، محبّت، عاطفه و اشتیاق متقابل زوج...
نقش علم و عمل در رشد دینی انسان

نقش علم و عمل در رشد دینی انسان

چرا در اخلاق و تربیت دینی علم و عمل کنار هم هستند و به دانستن برای عمل تأکید شده است؟‏ از نگاه دین، علم و عمل چه نقشی می‌توانند در رشد و پیشرفت معنوی انسان داشته باشند؟
راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

اگر پدر و مادر در برابر تعلیم و تربیت دینی و عبادی کودکان خود مسئولیت دارند؛ حال چگونه می‌توانند علاقه به عبادت را در کودکان خود تقویت کنند؟...
راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

چگونه می‌توان افکار و تخیلات شیطانی را از ذهن و قلب خود دور کرد؟ انسانی كه برای تهذیب روح و تربیت دینی خود قدم برمی‌دارد، شیطان رأی قوه متخیله او را به‌جای وحی و عقل می‌نشاند و موهوم و مُتَخَیل را معقول جلوه می‌دهد...

پر بازدیدترین ها

تأثیرات فضای مجازی بر تعلیم‌وتربیت اسلامی

تأثیرات فضای مجازی بر تعلیم‌وتربیت اسلامی

این مقاله قصد دارد تا با بررسی آموزه‌های دینی تعلیم‌وتربیت، تأثیرات و راهکارهای تربیتی استفاده از فضای مجازی را مورد پژوهش قرار دهد...
نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

در این مقاله سعی بر آن است تا ابتدا معنای لغوی و اصطلاحی قصه، اهمیت، انواع، ویژگی‌ها و ارزش‌های تربیتی قصه موردبررسی قرار گیرد، سپس جایگاه، اهمیت و ویژگی‌های قصه در قرآن موردبررسی قرار می‌گیرد و ...
روش‌های تربیت اجتماعی در نهج‌البلاغه و ارائه الگو...

روش‌های تربیت اجتماعی در نهج‌البلاغه و ارائه الگو...

تحقیق حاضر با روش تحلیلی و توصیفی به استناد سخنان گران‌بهای حضرت علی و تحقیقات پیشین در این راستا به بررسی روش‌های تربیت اجتماعی با توجه به آموزه‌های نهج‌البلاغه پرداخته است...
راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

چگونه می‌توان افکار و تخیلات شیطانی را از ذهن و قلب خود دور کرد؟ انسانی كه برای تهذیب روح و تربیت دینی خود قدم برمی‌دارد، شیطان رأی قوه متخیله او را به‌جای وحی و عقل می‌نشاند و موهوم و مُتَخَیل را معقول جلوه می‌دهد...
رابطه بین تأثیرات منفی فضای مجازی و تربیت دینی خانواده‌ها

رابطه بین تأثیرات منفی فضای مجازی و تربیت دینی خانواده‌ها

نتایج نشان می‌داد که بین تأثیرات منفی فضای مجازی و تربیت دینی خانواده‌ها، رابطه معناداری وجود دارد...
Powered by TayaCMS