دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دومین همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه

No image
دومین همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با حضور آیت الله مصباح در قم برگزار شد؛
همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه
دومین همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش دوسالانه «همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، کاستی ها و بایستگی ها»، 26 اردیبهشت ماه با حضور آیت الله مصباح یزدی و حجت الاسلام و المسلین حسینی بوشهری و قرائت پیام وزیر آموزش و پروش در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.
آیت الله مصباح یزدی در این مراسم گفت: سیاستگذاران نهادهای آموزشی و پرورشی برای اصلاح سیستم آموزشی در کشور باید اراده ای قوی و شناختی کافی از مسائل داشته باشند.
وی تصریح کرد: فراموش کردن مسیر و هدف اصلی از آفات حرکت های اجتماعی است و اگر قرار باشد آموزش و پرورش ما اصلاح شود، باید بدانیم که چگونه و چه چیزهایی را اصلاح کنیم.
علیرضا علی احمدی، وزیر آموزش و پرورش نیز در پیامی همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را فراتر از حد متعارف و مرسوم دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید با همکاری آموزش و پرورش، معارف الاهی وارزشها را برای بهره مندی نسل آینده فراهم کنند.
حجت‌الاسلام علی ذوعلم، دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در این مراسم تصریح کرد: اگر حوزه علمیه رسالت و وظیفه خود را نسبت به آموزش و پرورش انجام ندهد، جامعه دچار خسران جبران ناپذیری خواهد شد.
حجت الاسلام ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم وحدت فرهنگی را مهمترین عامل پیشرفت کشور دانست و گفت: امروزه وحدت فرهنگی و تعلیم و تربیت مورد هجمه همه جانبه دشمنان قرار گرفته است.
همچنین در این همایش دکتر سرکارآرانی، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در سخنانی گفت: آموزش و پرورش می تواند با کمک حوزه های علمیه زمینه ساز گسترش بصیرت در بین دانش آموزان باشد.
در پایان این همایش برخی اساتید حوزه و آموزش و پرروش با برگزاری میزگردی به چگونگی همکاری و آسیب شناسی تعامل این دو نهاد پرداختند.
گفتنی است، در این همایش از پنج نفر از اساتیدی که بیشترین نقش را در همکاری دو نهاد حوزه و آموزش وپرورش داشتند، تجلیل به عمل آمد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

نوشتار حاضر دستاورد پژوهشی است که با هدف بررسی تأثیر امام و اندیشه‌های ایشان و همچنین اثر انقلاب اسلامی بر سایر جنبش‌ها و بیداری اسلامی انجام می‌گردد...
جایگاه آرامش در معنویت‌گرایی جدید

جایگاه آرامش در معنویت‌گرایی جدید

این مقاله کوششی برای تبیین عوامل ایجاد آرامش در معنویت‌گرایی جدید است. بر این اساس شش معنویت مورد پژوهش قرارگرفت...
گل آبزاد نماد وحدت ادیان

گل آبزاد نماد وحدت ادیان

لوتوس، روزا، نیلوفر آبی وشمسه مفاهیم گوناگون یک نماد دینی هستند که صفا، پاکی و تنویر در یک جهان ناپاک را نشان می‌دهد؛ این نماد که سرشار از معنی است، در اساطیر هندویی، ایرانی، مصری، یهودی، مسیحی و مسلمان بازتاب یافته است و...
نقد و بررسی جنبش رائلیان با تحلیلی بر فیلم «پرومتئوس»

نقد و بررسی جنبش رائلیان با تحلیلی بر فیلم «پرومتئوس»

هدف مقاله‌ی حاضر، بررسی اجمالی دیدگاه‌ها و ادعاهای جنبش نوظهور رائلیان است که همراه با تحلیل فیلم پرومتئوس ارائه می‌گردد...
پیامدهای معنویت‌گرایی جدید در ایران ʁ)

پیامدهای معنویت‌گرایی جدید در ایران (1)

در اين مقاله تلاش مي‌شود تا در يازده‌ محور كلي به بررسي تفاوت‌هاي فرهنگ و ديني جامعه ايران با تعاليم جنبش‌هاي نوپديد ديني اشاره شود...

پر بازدیدترین ها

نسبت معنویت و روان‌شناسی

نسبت معنویت و روان‌شناسی

در این پژوهش در پی یافتن سیر تحول علم روان‌شناسی از منظر توجه به موضوع معنویت و یافتن ارتباط و نسبت روان‌شناسی و معنویت هستیم...
تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

نوشتار حاضر دستاورد پژوهشی است که با هدف بررسی تأثیر امام و اندیشه‌های ایشان و همچنین اثر انقلاب اسلامی بر سایر جنبش‌ها و بیداری اسلامی انجام می‌گردد...
باور به تناسخ در عرفان حلقه

باور به تناسخ در عرفان حلقه

عرفان حلقه، ازجمله جنبش‌های معنوی است که هرچند مدعی ارائه‌ی قرائتی از عرفان اسلامی است، اما به تناسخ معتقد است. در این مقاله به بررسی تناسخ از دیدگاه عرفان حلقه می‌پردازیم.
Powered by TayaCMS