دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مصباح یزدی اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود

No image
آیت الله مصباح یزدی اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود آیت الله مصباح یزدی:
اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود.
آیت الله مصباح یزدی در همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در قم گفت:در مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش بایستی اهداف و مسیر حرکت بر اساس شناخت‌متقابل مشخص شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، 26 اردیبهشت ماه در همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، تعامل و همکاری بین این دو نهاد را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: در مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش بایستی اهداف و مسیر حرکت بر اساس شناخت متقابل مشخص شود.
وی در ادامه سخنانش افزود: مشخص نبودن اهداف و برنامه های مدون در آموزش و پرورش، مانع تحقق اهداف می شود.
آیت الله مصباح یزدی بر اراده قوی و شناخت کافی سیاستگذاران سیستم آموزشی کشور تأکید و خاطر نشان کرد: توسعه و پیشرفت بدون هدف گذاری مشخص و شناخت غلط، تهدیدی برای نظام آموزشی و کشور به حساب می آید.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم در ادامه تصریح کرد: فراموش کردن مسیر و هدف اصلی از آسیب های هر حرکت اجتماعی است و برای اصلاح نظام آموزشی و پرورشی کشور باید بدانیم چگونه و چه چیز را اصلاح کنیم.
وی با بیان این که سیاستگذاران کلان دولت اسلامی باید آگاه و با تقوا بوده و دارای روحیه فداکاری باشند، اظهار داشت: آموزش و پروش به مربیانی با انگیزه و توانمند نیاز دارد که دانش آموزان را با هدف تحصیل و آفات موجود آگاه سازد.
آیت الله مصباح یزدی در پایان، رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش را خواستار شد و افزود: اراده‌ قوی، مهارت، توانایی برای اجرا و شناخت کافی از مسائل مرتبط، از جمله خصوصیات موفقیت در پیشبرد این کار است.
گفتنی است، همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش،صبح روز پنج شنبه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

حکمت 17 نهج البلاغه : ضرورت رنگ كردن موها

حکمت 17 نهج البلاغه موضوع "ضرورت رنگ كردن موها" را مطرح می کند.
No image

حکمت 2 نهج البلاغه : شناخت ضدّ ارزش‏ها

حکمت 2 نهج البلاغه موضوع "شناخت ضدّ ارزش‏ها" را مطرح می کند.
No image

حکمت 31 نهج البلاغه : ارزش و والايى انجام دهنده كارهاى خير

حکمت 31 نهج البلاغه به تشریح موضوع "ارزش و والايى انجام دهنده كارهاى خير" می پردازد.
No image

حکمت 16 نهج البلاغه : شناخت جايگاه جبر و اختيار

حکمت 16 نهج البلاغه به موضوع "شناخت جايگاه جبر و اختيار" می پردازد.
No image

حکمت 1 نهج البلاغه : روش برخورد با فته ها

حکمت 1 نهج البلاغه موضوع "روش برخورد با فتنه‏ ها" را بررسی می کند.

پر بازدیدترین ها

No image

حکمت 127 نهج البلاغه : ضرورت ياد مرگ

حکمت 127 نهج البلاغه موضوع "ضرورت ياد مرگ" را بیان می کند.
No image

حکمت 380 نهج البلاغه : شناخت خوبی ها و بدی ها

حکمت 380 نهج البلاغه به موضوع "شناخت خوبی ها و بدی ها" اشاره می کند.
No image

حکمت 9 نهج البلاغه : روش زندگى با مردم

حکمت 9 نهج البلاغه موضوع "روش زندگى با مردم" را بررسی می کند.
No image

حکمت 139 نهج البلاغه : علمى، اخلاقى، اعتقادى

موضوع حکمت 139 نهج البلاغه درباره "علمى، اخلاقى، اعتقادى" است.
No image

حکمت 29 نهج البلاغه : پرهيز از غفلت زدگى

حکمت 29 نهج البلاغه موضوع "پرهيز از غفلت زدگى" را بیان می کند.
Powered by TayaCMS