دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ علم بدون اخلاق خطرآفرین است.

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ علم بدون اخلاق خطرآفرین است.
رییس دانشگاه پیام نور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه با آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، علم بدون اخلاق را خطرآفرین خواند و اظهار کرد: باید ابواب علم و معرفت را در جامعه باز کنیم و به دنبال آن با طی کردن مراحل علم و عمل قله‌های معرفت را تسخیر کنیم.
وی افزود: ارزش انسان به داشتن علم است و بزرگ‌ترین و بالاترین صفات الهی نیز عالم بودن و علم آموزی است.
صافی گلپایگانی افزود:‌ انسان به هر میزان که در علم و آموزش جلو می‌رود، مجهولات بیشتری نیز رو به رویش می‌بیند که باید برای یافتن راه آن و پی‌بردن به دانش آن در جامعه تلاش کند.
وی خاطر نشان کرد: هیچ فقری بدتر از فقر علمی نیست و هیچ صدقه‌ای بالاتر از علم‌آموزی به دیگران نخواهد بود.
صافی‌گلپایگانی ادامه داد:‌ هیچ بنایی بالاتر از بنای علمی نیست و هر کسی که در راه آموزش علم به دیگران خدمت می‌کند به نوعی در راه خدا انفاق کرده و برای او پاداش فراوانی از سوی خداوند متعال در نظر گرفته می‌شود.
وی با تاکید بر بالا بردن جنبه‌های معنوی دانشجویان افزود: باید به جنبه‌های معنوی، اخلاقی و دینی دانشجویان توجهی ویژه داشت.
وی تصریح کرد: منشا همه کمالات در انسان علم است، باید تلاش کرد تا تمام علوم در جامعه گسترش یابد. اگر برخی از رشته‌های علمی در جامعه وجود نداشته باشد، آن جامعه دچار کمبود و نقص بزرگی خواهد بود.
استاد درس خارج فقه حوزه ادامه داد: عالم شدن علمای گذشته به این دلیل بوده است که آنها هیچ نظری به مال دنیا نداشته‌اند و تنها مساله مهم قداست علم بوده است و همین مساله سبب رسیدن آنها به مقام‌های عالی شده است.
صافی گلپایگانی همچنین بر تحصیل علم توسط بانوان و در شهر خود تاکید کرد و گفت:‌ اگر تحصیلات بانوان در محل سکونت آنان و به صورت دینی انجام پذیرد از بسیاری ازمفاسد و انحرافات جلوگیری به عمل خواهد آمد.
در ابتدای این جلسه نیز سیدمحمد حسینی،‌ رییس دانشگاه پیام نور کشور ومعلون وزیر علوم، از وضعیت دانشگاه پیام نور گزارشی ارایه کرد و گفت: دانشگاه پیام نور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و بیش از 20 سال از تاسیس آن می‌گذرد.
وی با بیان اینکه 90 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور بومی‌هستند،‌ گفت: برای فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در سالجاری 15 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

خطبه 236 نهج البلاغه : ياد مشكلات هجرت

خطبه 236 نهج البلاغه موضوع "ياد مشكلات هجرت" را مطرح می کند.
No image

خطبه 237 نهج البلاغه : سفارش به نيكوكارى

خطبه 237 نهج البلاغه موضوع "سفارش به نيكوكارى" را بررسی می کند.
No image

خطبه 238 نهج البلاغه بخش 1 : وصف شاميان

خطبه 238 نهج البلاغه بخش 1 موضوع "وصف شاميان" را مطرح می کند.
No image

خطبه 240 نهج البلاغه : نكوهش از موضع گيرى‏ هاى نارواى عثمان

خطبه 240 نهج البلاغه موضوع "نكوهش از موضع گيرى‏ هاى نارواى عثمان" را بررسی می کند.
No image

خطبه 241 نهج البلاغه : تشويق براى جهاد

خطبه 241 نهج البلاغه به موضوع "تشويق براى جهاد" می پردازد.

پر بازدیدترین ها

No image

خطبه 228 نهج البلاغه : ويژگى‏ هاى سلمان فارسى

خطبه 228 نهج البلاغه موضوع "ويژگى‏ هاى سلمان فارسى" را مطرح می کند.
No image

خطبه 57 نهج البلاغه : خبر از سلطه ستمگرى بى باك

موضوع خطبه 57 نهج البلاغه درباره "خبر از سلطه ستمگرى بى باك" است.
No image

خطبه 66 نهج البلاغه : آموزش تاكتيك‏هاى نظامى

خطبه 66 نهج البلاغه موضوع "آموزش تاكتيك‏هاى نظامى" را بیان می کند.
No image

خطبه 27 نهج البلاغه بخش 3 : مظلوميّت امام عليه السّلام، و علل شكست كوفيان

خطبه 27 نهج البلاغه بخش 3 به تشریح موضوع "مظلوميّت امام عليه السّلام، و علل شكست كوفيان" می پردازد.
No image

خطبه 51 نهج البلاغه : فرمان خط شكستن و آزاد كردن آب فرات‏

خطبه 51 نهج البلاغه موضوع "فرمان خط شكستن و آزاد كردن آب فرات‏" را بررسی می کند.
Powered by TayaCMS