دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مصباح یزدی؛ باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود

No image
آیت الله مصباح یزدی؛ باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود
آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: در زمانی زندگی می‌کنیم که شعارهای اسلامی و انقلابی در جامعه سازنده و رو به بالندگی است.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عصر روز پنجشنبه در دیدار معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از آغاز انقلاب اهمیت تربیت نسل جوان مورد توجه مسوولان قرار گرفت.
وی افزود: از انقلابی که بر اساس اسلام و قرآن شکل می‌گیرد انتظار می‌رود بیشترین اهمیت را به تربیت و اخلاق نسل جدید داشته باشد اما در 30 سال گذشته این کار به نتیجه مطلوب نرسید.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: باید افرادی صمیمانه و منصفانه علت این ناکامی‌ها را بررسی کنند.
این استاد حوزه تصریح کرد: در رژیم گذشته چیزی به نام معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش سابقه نداشت و برای چنین طرحی سازوکارهای اجرایی نیاز بود که میلیون‌ها دانش‌آموز تربیت شوند.
مصباح‌یزدی گفت: بسیاری از نیروهای متخصص و توانمند و متعهد را جنگ تحمیلی از ما گرفت و بعدا کسانی که برای امر پرورش در آموزش و پرورش انتخاب شدند تربیت شده این کار نبودند و از روی اضطرار و دلسوزی وارد این عرصه شدند.
وی افزود: همه انتظار داشتند تا این طرح تدریجا رشد کند اما متاسفانه این رشد حاصل نشد.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در دوران انقلاب، دشمن درست در مقابل عاملی که ما می‌خواستیم فعالیت کنیم با تمام نیرو شروع به فعالیت کرد و این ایجاب می‌کرد ما در مقابل نقشه‌های آنان فعال‌تر باشیم.
وی افزود: نه تنها این نقشه‌ها فراهم نشد بلکه عناصر ضعیف و تحت‌تاثیر فرهنگ غیراسلامی در دستگاه‌های ما نفوذ کردند و حتی زمینه برپایی کودتا علیه اصل نظام را فراهم کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه تصریح کرد: با توجه به نیازهایی که جامعه پیدا کرده و مفاسد فرهنگی که روز به روز از خارج به ما تحمیل می‌شود، تقویت معاونت پرورشی بسیار مفید و ضروری است که باید انجام بگیرد.
مصباح‌یزدی گفت: اگر بخواهیم این کار جدی باشد و موفق شویم و شکست گذشته تکرار نشود باید برنامه‌ریزی عمیق و حساب شده برای احیای این طرح انجام بگیرد.
وی یادآور شد: باید بهترین کسانی که از لحاظ نظری و تجربی دارای بینش عمیق در آموزش و پرورش هستند در کوتاه‌مدت استفاده کنیم تا راه‌حلی برای برطرف شدن نیازهای مردم باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای ارایه طرح‌های دقیق پرورشی در کنار کارهای کوتاه‌مدت باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود که بتواند در سال 50 هزار فارغ‌التحصیل داشته باشد.
رییس موسس آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: اگر یک دهم بودجه‌ای که برای ورزش صرف می‌شود برای تربیت مربی هزینه شود در سال هزار مربی تربیت خواهند شد و این طرح موفق خواهد شد.
مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های پرورشی باید مجلس از لحاظ قانونی و دولت از لحاظ نیروی انسانی و مالی حمایت کند و تک تک افراد در این کار مسوول هستند.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

خطبه 236 نهج البلاغه : ياد مشكلات هجرت

خطبه 236 نهج البلاغه موضوع "ياد مشكلات هجرت" را مطرح می کند.
No image

خطبه 237 نهج البلاغه : سفارش به نيكوكارى

خطبه 237 نهج البلاغه موضوع "سفارش به نيكوكارى" را بررسی می کند.
No image

خطبه 238 نهج البلاغه بخش 1 : وصف شاميان

خطبه 238 نهج البلاغه بخش 1 موضوع "وصف شاميان" را مطرح می کند.
No image

خطبه 240 نهج البلاغه : نكوهش از موضع گيرى‏ هاى نارواى عثمان

خطبه 240 نهج البلاغه موضوع "نكوهش از موضع گيرى‏ هاى نارواى عثمان" را بررسی می کند.
No image

خطبه 241 نهج البلاغه : تشويق براى جهاد

خطبه 241 نهج البلاغه به موضوع "تشويق براى جهاد" می پردازد.

پر بازدیدترین ها

No image

خطبه 228 نهج البلاغه : ويژگى‏ هاى سلمان فارسى

خطبه 228 نهج البلاغه موضوع "ويژگى‏ هاى سلمان فارسى" را مطرح می کند.
No image

خطبه 209 نهج البلاغه بخش 2 : برخورد با تفكّر ترك دنيا

موضوع خطبه 209 نهج البلاغه بخش 2 درباره "برخورد با تفكّر ترك دنيا" است.
No image

خطبه 18 نهج البلاغه بخش 1 : نكوهش اهل راى (خودمحورى در قضاوت)

موضوع خطبه 18 نهج البلاغه بخش 1 درباره "نكوهش اهل راى (خودمحورى در قضاوت)" است.
No image

خطبه 240 نهج البلاغه : نكوهش از موضع گيرى‏ هاى نارواى عثمان

خطبه 240 نهج البلاغه موضوع "نكوهش از موضع گيرى‏ هاى نارواى عثمان" را بررسی می کند.
Powered by TayaCMS