دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نرم افزار بازسازی گفتار از دست رفته توسط محقق ایرانی طراحی شد

No image
نرم افزار بازسازی گفتار از دست رفته توسط محقق ایرانی طراحی شد نرم افزار بازسازی گفتار از دست رفته برای اولین بار در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و تدوین شد.
آرش محمدی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد و مجری طرح گفت: سیستم های خودکار بازشناسی گفتار امروزه کاربردهای زیادی در محیط های واقعی و شرایط عملی پیدا کرده اند و این لزوم بهبود عملکرد این سیستم ها را در محیط های واقعی ایجاد می کند.
وی هدف از اجرای این پروژه را بازسازی و مقاوم سازی گفتار از دست رفته بر اثر نویز در محیط های واقعی ذکر کرد و گفت: در روشهایی که تاکنون وجود داشته اغلب تلاش بر این بوده که پارمترهای طیفی و آمار نویز به گونه ای تخمین زده شده و از این طریق نویز از روی گفتار سیگنال حذف و بازشناسی را بهبود داده شود.
این محقق ادامه داد: از سال 2000 تا 2005 یک سری روش های جایگزین بر پایه افزونگی اطلاعات در سیگنال گفتار ارائه شد. در این روشها با توجه به این نکته که نویز به صورت محلی در حوزه فرکانس عمل می کند و تنها بعضی از قسمتهای سیگنال را تخریب می ند، بازشناسی تنها به وسیله گفتار باقیمانده و بازسازی گفتار از دست رفته بهبود داده می شود.
محمدی اضافه کرد: در این پژوهش اطلاعات گفتار حذف شده با توجه به افزونگی اطلاعاتی در قسمت های موجود بازسازی می شود که این کار بر روی دادگان فارسی و انگلیسی انجام شد.
مجری طرح در ادامه خاطر نشان کرد: جهت بازسازی پس از پیاده سازی الگوریتمهای پیشنهادی در کارهای پیشین سه ایده جدید ارائه شد. نخست استفاده از خوشه بندی آوایی جهت بهبود روش خوشه بندی معمولی، مدل سازی بردارهای طیفی با استفاده از توزیع لاپلاس و تخمین ویژگی های از دست رفته ایده دوم این پایان نامه بوده و در نهایت سومین ایده، بهره گیری از همبستگی های زمانی جهت بازسازی اسپکتروگرام ناقص با استفاده از کالمن فیلتر است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.

پر بازدیدترین ها

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی انجام شده و از نوع تحقیقات بنیادی و کتابخانه­ای بوده که محقق پس از مطالعه و بررسی کتابخانه­ای، اقدام به توصیف، تحلیل و بررسی آنها کرده است.
Powered by TayaCMS