دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد؛ مسوولان با مدعیان دروغین مهدویت برخورد کنند

No image
آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد؛ مسوولان با مدعیان دروغین مهدویت برخورد کنند حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: هر چه به زمان ظهور نزدیک می‌شویم، باید شتاب بیشتر برای معرفی حضرت صاحب الامر(عج) داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، 22 خردادماه، در دیدار مسؤولان پژوهشکده مهدویت گفت: هر چه به زمان ظهور نزدیک می‌شویم، باید شتاب بیشتری برای معرفی حضرت صاحب الامر(عج) داشته باشیم.
وی ادامه داد: در عصر حاضر برخی تصور می‌کنند که هر چه جهان پر از ظلم شود، زمینه ظهور فراهم می‌شود؛ در حالی که سخت در اشتباهند و ما با امر به معروف و نهی از منکر مانع مفاسد شویم.
این مرجع تقلید تصریح کرد: در قرآن کریم بسیار تأکید شده است که باید بندگان صالح را تربیت کرد تا این افراد از یاران حضرت صاحب الامر(عج) باشند و زمینه ظهور بیشتر فراهم گردد.
وی مخالفان مهدویت را دشمنان داخلی و خارجی دانست و افزود: گروه مخالفان مهدویت که جزء دشمنان خارجی شناخته می‌شوند، بر این باورند که حضرت مهدی(عج) در شیعیان امید پرور است و آن‌ها را به آینده ای روشن، امیدوار می‌کند و باید با شبهه افکنی، این عقیده را از آن‌ها گرفت تا بتوانیم بر آن‌ها مسلط شویم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: عده‌ای در داخل به دنبال این هستند که پایه‌های عظیم جهانی مهدویت را با ادعاهای کاذب خود سست و بی‌اساس کنند و همچنین مدعی ارتباط با امام زمان‌(عج) و نماینده خاص ایشان را دارند و عملاً اعتقادات مهدویت را زیر سؤال می‌برند.
وی در ادامه تصریح کرد: مدعیان کاذب مهدویت در کشور شناسایی و به وسیله مسؤولان در ریشه خاموش شوند؛ زیرا اگر این افراد در کشور بال و پر بگیرند،‌ نمی‌توان به راحتی مانع فعالیت آن‌ها شد.
این مرجع تقلید با اشاره به برخی خرافات در میان مردم افزود: باید روایات و احادیث ضعیف در برخی کتاب ها پالایش شوند تا دشمنان از طریق احادیث ضعیف فرهنگ مهدویت را مورد حمله قرار ندهند و دست آن‌ها از این ادعاها خالی بماند.
وی در پایان تأکید کرد: فرهنگ مهدویت بسیار قوی و غنی است و هرگز نباید این فرهنگ غنی با برخی احادیث و روایات ضعیف مورد هجمه دشمنان قرار گیرد و نقاط آسیب پذیر را بررسی کرده و برای رفع آن تلاش شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS