دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله استادی؛ عزادار واقعی باید رفتار و کردار حسینی داشته باشد

No image
آیت الله استادی؛ عزادار واقعی باید رفتار و کردار حسینی داشته باشد
امام جمعه موقت قم گفت: قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) در سایه معنویت تحقق می یابد و این بزرگترین درس عاشوراست.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بر یکرنگی اخلاق و رفتار عزاداران امام حسین(ع) با پیام های مکتب عاشورا تأکید و خاطر نشان کرد: تا زمانی که ما از کربلا و عاشورا دم می زنیم، باید رفتار و کردار ما نیز حسینی باشد.                                        
وی در ادامه افزود: کسی که به اعمال خلاف شرع و گناه دست می زند، نمی تواند ادعای پیروی از راه امام حسین(ع) و حادثه عاشورا داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) مبارزه با فساد و احیای ارزش های دینی در جامعه بود، اظهار داشت: در جامعه حسینی نباید مفاسد اخلاقی و اجتماعی و مشکلات اعتقادی وجود داشته باشد.                                 
آیت الله استادی با انتقاد از موضع گیری برخی در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد: چند روز پیش در مورد مشکلات اختلاط دختر و پسر در مدارس و دانشگاه ها مطالبی را نقل کردم که متاسفانه به صورت مکتوب با واکنش یکی از بانوان حاضر در جلسه مواجه شدم. مگر ما قبول نداریم که اسلام با اختلاط زن و مرد مشکل دارد و جایی که زن و مرد با هم باشند زمینه گناه و فساد فراهم می شود.                              
وی همچنین گفت: قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) در سایه معنویت تحقق می یابد و این بزرگترین درس عاشوراست.                            
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کربلا متعلق به یک منطقه و زمان خاصی نیست؛ هرکجا که ظالم و مظلوم وجود دارد، آنجا نیز کربلا است.                                       
وی در پایان تصریح کرد: ما باید در برابر فتنه های زمان و مقابله دشمنان با دین، هوشیار باشیم و تکلیف خود را بدانیم.
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

جوان تهیدست

جوان تهیدست

شنیدم که دو جوان مسافر در راهی می رفتند. یکی تهیدست بود و دیگری، پنج دینار همراه داشت. جوان تهیدست، دلیرانه پیش رفت و از چیزی نمی ترسید. اما جوان پولدار، خواب و خوراک نداشت و بسیار نگران بود.
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت دوم - قسمت پایانی)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...
No image

اطلاق یا نسبیت اخلاق از نگاه مفسران

در این پژوهش که به جهت آشنایى با دیدگاههاى برخى از مفسران درباره مسأله نسبیت اخلاق سامان یافته است, تلاش شده است تا آنجا که فضاى این تحقیق اجازه مى دهد, نظریات مفسران در مسأله نسبیت و اطلاق شناسایى شود...
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت اول)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...

پر بازدیدترین ها

No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت اول)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...
No image

اطلاق یا نسبیت اخلاق از نگاه مفسران

در این پژوهش که به جهت آشنایى با دیدگاههاى برخى از مفسران درباره مسأله نسبیت اخلاق سامان یافته است, تلاش شده است تا آنجا که فضاى این تحقیق اجازه مى دهد, نظریات مفسران در مسأله نسبیت و اطلاق شناسایى شود...
No image

اخلاق و دانشهای مرتبط با آن

گفتگو با دکتر عباس منوچهری،استاد دانشگاه اخلاق و دانش‌هاى مرتبط با آن دکتر منوچهری، به نظر شما چه تعریفى مى‌توان از اخلاق ارائه داد و چه تمایزاتى میان اخلاق و دین، اخلاق و حقوق،‌ اخلاق و فرهنگ و دانش‌هایى از این دست که با....
No image

پلورالیسم اخلاقی

واژه‌ پلورالیسم به معنای کثرت‌گرایی و مکتب اصالت کثرت است. اما اصطلاح پلورالیسم اخلاقی به نظریه‌ای اطلاق می‌شود که معتقد است مفاهیم، ارزش‌ها، الزام‌ها و حتی اصول بنیادین اخلاق ذاتاً مختلف بوده، از این رو ارایه یک نظام اخلاقی هماهنگ و فراگیر امکان ندارد. البته پلورالیسم اخلاقی، منطقاً مساوی با نسبیت‌گرایی اخلاقی نیست؛ زیرا این نظریه ارزش‌های اخلاقی را سابژیکتیو و یا محصول سلیقه یا فرهنگ خاص نمی‌داند و در اینکه می‌توان درباره ارزش‌ها، احکام معتبر عینی صادر کرد، با رئالیسم اخلاقی هم عقیده است. و اساساً اخلاقی بودن یک حکم را محصول یک سری قیود عقلی می‌داند؛ اما معتقد است که احکام اخلاقی تماماً...
Powered by TayaCMS