دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، سیستم هوشمند امتحانات

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سیستم هوشمند امتحانات در این حوزه علمیه گفت: نمرات طلاب پس از پنج روز از زمان امتحان در این سیستم هوشمند قابل رویت است.
No image
معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، سیستم هوشمند امتحانات

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سیستم هوشمند امتحانات در این حوزه علمیه گفت: نمرات طلاب پس از پنج روز از زمان امتحان در این سیستم هوشمند قابل رویت است.

حجت‌الاسلام اکبر یزدی‌نیا پور،معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این معاونت در امتحانات پایان سال ومردادماه حوزه علمیه اصفهان پرداخت.

وی اظهار داشت: امتحانات پایان سال تحصیلی از چهارم تیر آغاز شد و تا بیست و چهارم تیر ماه ادامه داشت که در مجموع از 630عنوان درسی از طلاب پایه های یک تا ده امتحان گرفته شد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان از جمله ویژگی های امتحانات این دوره را صدور کارت رایانه‌ای بارکددار برای طلاب عنوان کرد وافزود: حضور وغیاب طلاب در امتحانات تیر ومرداد به وسیله رایانه انجام شد و نتیجه هر امتحان تقریبا پنج روز پس از هر امتحان در دستگاه هوشمند مرکز قابل رویت بود.

حجت الاسلام یزدی‌نیا پور با اشاره به برگزاری امتحانات در پنج حوزه اصفهان، زرین‌شهر، شهرضا، خوانسار ونایین اظهار داشت: به منظور بر طرف شدن مشکل ایاب وذهاب طلاب این پنج حوزه بر اساس نزدیکی برخی از مدارس به همدیگرانتخاب شد.

وی از جمله ویژگی های دیگر امتحانات تایستان امسال را تکثیر اوراق امتحانی به نام هر طلبه عنوان کرد وادامه داد: با وجود قرار گرفتن نمرات طلاب در دستگاه هوشمند مرکز، همه نمرات را به صورت یکجا در ابتدای مردادماه به مدارس تحت پوشش ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به این که امتحانات ارتقایی حوزه علمیه اصفهان از سیزدهم مرداد آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد، اظهار داشت: نمرات طلاب شرکت کننده در این مرحله به صورت یکجا، پنجم شهریور ماه به مدارس ابلاغ می شود .

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان در خصوص رسیدگی به اعتراضات گفت : اعتراضات در دو مرحله انجام شد که در مرحله اول نمرات زیر دوازده، بلافاصله پس از تصحیح اول صورت گرفت، ولی اعتراض به نمرات بالای دوازده در مهر ماه رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام یزدی‌نیا پور برنامه ریزی در جهت ارتقای سطح علمی طلاب واساتید و نظم بخشی به برنامه‌های درسی حوزه‌های علمیه و طلاب را از جمله وظایف مهم این معاونت دانست و افزود: سال تحصیلی آینده برای طلاب پایه های یک تا شش از نهم شهریورآغاز می‌شود، ولی به دلیل وجود شرایط خاص ماه مبارک وبرنامه های تبلیغی طلاب، پایه های هفت تا ده برنامه درسی خود را پس از ماه رمضان آغاز می‌کنند.

    منبع: www.rasanewz.com

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

جوان تهیدست

جوان تهیدست

شنیدم که دو جوان مسافر در راهی می رفتند. یکی تهیدست بود و دیگری، پنج دینار همراه داشت. جوان تهیدست، دلیرانه پیش رفت و از چیزی نمی ترسید. اما جوان پولدار، خواب و خوراک نداشت و بسیار نگران بود.
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت دوم - قسمت پایانی)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...
No image

اطلاق یا نسبیت اخلاق از نگاه مفسران

در این پژوهش که به جهت آشنایى با دیدگاههاى برخى از مفسران درباره مسأله نسبیت اخلاق سامان یافته است, تلاش شده است تا آنجا که فضاى این تحقیق اجازه مى دهد, نظریات مفسران در مسأله نسبیت و اطلاق شناسایى شود...
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت اول)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...

پر بازدیدترین ها

No image

اطلاق یا نسبیت اخلاق از نگاه مفسران

در این پژوهش که به جهت آشنایى با دیدگاههاى برخى از مفسران درباره مسأله نسبیت اخلاق سامان یافته است, تلاش شده است تا آنجا که فضاى این تحقیق اجازه مى دهد, نظریات مفسران در مسأله نسبیت و اطلاق شناسایى شود...
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت اول)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...
No image

اخلاق و دانشهای مرتبط با آن

گفتگو با دکتر عباس منوچهری،استاد دانشگاه اخلاق و دانش‌هاى مرتبط با آن دکتر منوچهری، به نظر شما چه تعریفى مى‌توان از اخلاق ارائه داد و چه تمایزاتى میان اخلاق و دین، اخلاق و حقوق،‌ اخلاق و فرهنگ و دانش‌هایى از این دست که با....
No image

پلورالیسم اخلاقی

واژه‌ پلورالیسم به معنای کثرت‌گرایی و مکتب اصالت کثرت است. اما اصطلاح پلورالیسم اخلاقی به نظریه‌ای اطلاق می‌شود که معتقد است مفاهیم، ارزش‌ها، الزام‌ها و حتی اصول بنیادین اخلاق ذاتاً مختلف بوده، از این رو ارایه یک نظام اخلاقی هماهنگ و فراگیر امکان ندارد. البته پلورالیسم اخلاقی، منطقاً مساوی با نسبیت‌گرایی اخلاقی نیست؛ زیرا این نظریه ارزش‌های اخلاقی را سابژیکتیو و یا محصول سلیقه یا فرهنگ خاص نمی‌داند و در اینکه می‌توان درباره ارزش‌ها، احکام معتبر عینی صادر کرد، با رئالیسم اخلاقی هم عقیده است. و اساساً اخلاقی بودن یک حکم را محصول یک سری قیود عقلی می‌داند؛ اما معتقد است که احکام اخلاقی تماماً...
Powered by TayaCMS