دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

بوستان کتاب قم منتشر کرد؛ بازی کودک در اسلام

No image
بوستان کتاب قم منتشر کرد؛ بازی کودک در اسلام کتاب«بازی کودک در اسلام»، اثر محمد صادق شجاعی، از سوی مؤسسه بوستان کتاب، وارد بازار نشر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب«بازی کودک در اسلام»، اثر محمد صادق شجاعی که به بررسی پیامد های تربیتی اسباب بازی کودکان می پردازد، در بوستان کتاب قم منتشر شد.
از آنجا که یکی از نیاز های مهم کودک، بازی و اسباب بازی است، باید با تغییر نگرش به بازی و اسباب بازی و اهمیت آن، تلاش شود تا با فرهنگ سازی در جامعه، زمینه ای مناسب برای پرورش صحیح فرزندان فراهم شود.
رویکرد اصلی این پژوهش، روان شناختی است و در آن، نکته های تربیتی اسلام درباره بازی و اسباب بازی را نیز بیان می کند؛ زیرا دغدغه اصلی اسلام، نه فقط توصیف مفاهیم و ارائه تبیین های علمی؛ بلکه تربیت انسان ها و ارائه جهان بینی است.
این کتاب در سه فصل با عناوین اهمیت بازی از دیدگاه روان شناسی، جایگاه و وظایف والدین در مورد بازی کودک و خانواده و اسباب بازی کودک؛ مورد پژوهش قرار گرفته است.
در بخشی از فصل اول این کتاب با نام نقش بازی و اسباب بازی در بهداشت روانی کودک می خوانیم:«تحقیقات تجربی نشان داده است که بازی و ورزش، افزون بر این که ابزار ارزشمندی برای رشد و سلامتی جسمانی است، رابطه نزدیکی با سلامتی روانی به ویژه پیش گیری از بروز ناهنجاری های روانی دارد.
بازی و استفاده از اسباب بازی، اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهد، از اضطراب می کاهد و عزت نفس و خود پندارنده مثبت را تقویت می کند.»
اسباب بازی وسیله تهاجم فرهنگی عنوان بخشی از فصل سوم این کتاب است که در آن می خوانیم:«اسباب بازی، عامل انتقال فرهنگ است؛ از هر جا بیاید و در هرجا ریشه داشته باشد، فرهنگ همان جا را به همراه دارد. بنابرین، بسیاری از اسباب بازی های موجود در بازار، وسیله تهاجم فرهنگی است و آثار نامطلوبی رابه همراه دارد.»
کتاب بازی کودک در اسلام به قلم محمد صادق شجاعی در116 صفحه با شمارگان هزار و پانصد نسخه در سال 1385 از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شده است.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نقدی بر مقاله‌ی «زن، حقوق و مکان اجتماعی او در اسلام» ʂ) «زن، رشدپذیری، عفاف»

نقدی بر مقاله‌ی «زن، حقوق و مکان اجتماعی او در اسلام» (2) «زن، رشدپذیری، عفاف»

نوشته‌ی حاضر بخش دوم از نقد بر مقاله‌ی «زن، حقوق و مکان اجتماعی او در اسلام» است .
نقدی بر مقاله «اسلام، خاورمیانه، فاشیسم» ʂ) «دیدگاه اسلام درباره جهاد، مدرنیسم و زن»

نقدی بر مقاله «اسلام، خاورمیانه، فاشیسم» (2) «دیدگاه اسلام درباره جهاد، مدرنیسم و زن»

این نوشتار به نقد مقاله «اسلام، خاورمیانه، فاشیسم» می‌پردازد.
نقدی بر مقاله «اسلام، خاورمیانه، فاشیسم» ʁ) «قرآن، سنت‌گرایی، عقلانیت»

نقدی بر مقاله «اسلام، خاورمیانه، فاشیسم» (1) «قرآن، سنت‌گرایی، عقلانیت»

این نوشتار به نقد مقاله «اسلام، خاورمیانه، فاشیسم» می‌پردازد.
نقدی بر مقاله «دفاع از مقاله نگاهی به سوره ی زنان» ʁ) «نقش تفسیر درباره قرآن»

نقدی بر مقاله «دفاع از مقاله نگاهی به سوره ی زنان» (1) «نقش تفسیر درباره قرآن»

نوشتار پیش‌ رو ناظر به مقاله‌ای است تحت عنوان «دفاع از مقاله‌ نگاهی به سوره‌ی زنان».

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
نقد دو مقاله «بیگ بنگ در قرآن»و «قرآن و پیدایش جهان، قضیه پدید آمدن کائنات از دود»

نقد دو مقاله «بیگ بنگ در قرآن»و «قرآن و پیدایش جهان، قضیه پدید آمدن کائنات از دود»

قرآن کریم آخرین سروش آسمانی است که بر آخرین پیامبر؛ یعنی حضرت محمد(ص) فرود آمد و جهانیان را به نور و کمال هدایت کرد.
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʅ) علی(ع) و رابطه‌ او با ایرانیان

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (5) علی(ع) و رابطه‌ او با ایرانیان

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʇ) اهداف اعراب از حمله به ایران ʁ)

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (7) اهداف اعراب از حمله به ایران (1)

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
نقد مقاله «مقایسه الله و خدا» ʁ) کامل بودن و قدرت مطلق خداوند

نقد مقاله «مقایسه الله و خدا» (1) کامل بودن و قدرت مطلق خداوند

آیا خدایی را که فیلسوفان با براهین عقلی ثابت می‌کنند همان خداوند دین اسلام است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت عقل و نقل، دو راه اثبات یک خداست و هیچ تفاوتی میان خدای فلاسفه و خداوند ادیان، به خصوص دین اسلام، نیست.
Powered by TayaCMS