دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر آیت الله صافى گلپایگانى درباره آیت الله محمد باقر محمودی

No image
نظر آیت الله صافى گلپایگانى درباره آیت الله محمد باقر محمودی آیت الله صافى گلپایگانى:

«کارهاى علمى، آقاى محمودى باید به همه معرفى شود. ایشان این همه در راه ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) زحمت کشیده اند و از نوادر روحانیتند. ایشان هر کدام از آثارشان باید جداگانه بررسى و معرفى شود... .

من سال ها پیش خدمت ایشان رسیدم و با ایشان آشنایى پیدا کردم. مستدرک نهج البلاغه ایشان و این سبک کار، خیلى مفید است و باید در حوزه ترویج شود... .

ایشان در قیامت، حجّت خدا هستند بر ما و ایشان را مى آورند و مى گویند براى حضرت امیر (علیه السلام) این همه کار کرده استشما، مثلاً بنده چه کرده اید؟ ایشان حجت خدا هستند بر همه کسانى که مى توانستند کار کنند و نکردند. ایشان از اوّل عمر، این راه را پیش گرفته، مسافرت ها رفته و خون دل ها خورده تا این آثار را منتشر کرده است و چنین نبوده که در خانه بنشیند و این کارها انجام شود و چه سعادتى بالاتر از این که انسان به این کارها موفق شود. یکى از آنها در دفتر عمر انسان باشد، کافى است. نشر فضائل حضرت امیر (علیه السلام)، آن قدر فضیلت دارد که یکى دو تا نیست و چه بسا اگر ایشان این آثار را احیا و تصحیح نمى کرد، برخى از آنها از بین مى رفت و ما محروم مى شدیم».[22]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS