دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

انتقاد آیت الله مصباح یزدی از نحوه برخورد با اشخاصی که اسلام و قرآن را زیر سوال برده‌اند

No image
انتقاد آیت الله مصباح یزدی از نحوه برخورد با اشخاصی که اسلام و قرآن را زیر سوال برده‌اند
آیت‌الله مصباح یزدی، از نحوه برخورد با اشخاصی که اساس اسلام و قرآن را زیر سوال برده‌اند، انتقاد کرد.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، وی در سلسله جلسات اعتقادی و اخلاقی در دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: اگر ایمان در دل انسان باشد خداوند او را هدایت می‌کند، در بین مسلمانان کسانی هستند که آیات قرآن را می‌شنوند، اما هرگز به آن عمل نمی‌کنند.
وی به سخنرانی‌هایش در بین کشیشان برزیل اشاره کرد و افزود: بعضی از آنان در هنگام گوش کردن به فرازهایی از دعای عرفه که برایشان خواندم اشک از چشمانشان سرازیر شد، زیرا نور ایمان در دل آنها بود.
مصباح یزدی گفت: کار بعضی‌ها به جایی رسیده که می‌گویند، قرآن اعتبار و حجیتی ندارد، اینها برای دوران عشیره‌ای است و به درد امروز نمی‌خورد و تاریخ مصرفش گذشته است.
وی افزود: بالاخره اگر خدا نور ایمان را از کسی بگیرد، آثارش همین سخنان بیهوده می‌شود.
مصباح یزدی با بیان اینکه اینها حقانیت قرآن را تابع تجربیات کفار می‌دانند گفت: کسانی که به عنوان اسلام شناس، در کتابشان می‌آورند که قرآن نقدپذیر است و باید به نقد گذاشت تا روشن شود کدامش را علم قبول می‌کند، دلشان نسبت به ایمان بیگانه و چشمانشان کور شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هیچ کس مستثنی و بیمه نیست، این خطرها برای همه وجود دارد، اگر انسان از خدا غافل شود و به دنبال هواهای نفسانی برود، به اینجا می‌رسد.
وی با بیان اینکه خدا با کسی عقد اخوت نبسته است، گفت: سعی کنیم همان عقیده پدر و مادر خود را حفظ کنیم و قرآن را محترم بشماریم زیرا احترام به قرآن، دین ما را حفظ می‌کند.
مصباح یزدی، مطالعه ترجمه قرآن و همچنین صحت قرائت آن را برای مسلمانان لازم دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که می‌گوید هیچ دلیلی برای وجود خدا نداریم و تمام دلایل و ادله اثبات خدا، مخدوش است، هیچگاه خدا را قبول ندارد.
وی افزود: متاسفانه این سخنان در کلاس درس دانشگاه الهیات دانشگاه تهران نظام جمهوری اسلامی گفته شده است و دولتمردان وقت در مجلس شورای اسلامی، وی را افتخاری برای ایران دانسته‌اند.
رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: انسان، گاه به اندازه‌ای از مقام خود تنزل پیدا می‌کند که از حیوان هم بی‌شعورتر و نفهم‌تر می‌شود.
مصباح یزدی گفت: اگر کسی چند صباحی درسی خواند و دمی از اسلام زد و عبادتی انجام داد، دلیل نمی‌شود که تا آخر عمر از اولیاءالله باشد.
وی با بیان اینکه این افراد پیغمبر اسلام را همچون درویشی که حالت خلسه به ایشان دست داده عنوان کرده‌اند، گفت: اعتقادات این فرد اینگونه است و نمی‌دانیم باید با چنین شخصی چگونه برخورد کنیم.
مصباح یزدی گفت: حالا باید دید چطور می‌شود و چگونه با این شخص برخورد می‌شود؛ البته بیست سال است که از این حرف‌ها زدند و ما هم شنیدیم.
وی افزود: هر چند برای اتمام حجت باید جواب شبهات را داد اما کسی با این حرف‌های گمراه کننده، هدایت نمی‌شود زیرا این افراد را خدا گمراه کرده است.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

چگونه خود را از گمراهی نگه داریم؟

چگونه خود را از گمراهی نگه داریم؟

انسان به طور طبیعی گرایش به کمال و امور کمالی دارد و لذا عشق به زیبایی‌ها و بیزاری از کاستی‌ها و زشتی‌ها در وجود انسان نهادینه شده است.
علم آموزی و تأمین رزق و روزی (پرسش و پاسخ؟)

علم آموزی و تأمین رزق و روزی (پرسش و پاسخ؟)

پرسش: بر اساس آموزه‌های وحیانی چگونه علم آموزی موجبات از بین رفتن فقر و تنگدستی را فراهم آورده و مستوجب تضمین رزق و روزی انسان می‌گردد؟ لطفاً به نحو اجمال پاسخ دهید.
بخل و آثار زیانبار آن

بخل و آثار زیانبار آن

برخی از رفتارهای اجتماعی بیانگر بینش و نگرش افراد است.
انسان از خاک تا افلاک

انسان از خاک تا افلاک

انسان موجودی مرکب است ولی آنچه هویت انسانی را معنا می‌بخشد، بخش معنوی و روحانی اوست که جایگاه خلافت الهی را به همین سبب کسب کرده است؛ زیرا خداوند پس از آنکه در کالبد خاکی انسان روح خویش را دمید و همه صفات خویش را در انسان با تعلیم اسمایی به ودیعت گذاشت، آنگاه بود که فرمان سجده را صادر کرد و از همه ما سوی الله خواست تا بر انسان سجده کنند.
بی احترامی به بهانه رفاقت!

بی احترامی به بهانه رفاقت!

با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است و برای ارائه حیات خویش نیاز به ارتباطات در جامعه دارد.

پر بازدیدترین ها

شخصیت روحی و اخلاقی پیامبر اسلام

شخصیت روحی و اخلاقی پیامبر اسلام

اسلام جدای از خصوصیات معنوی و نورانیت و اتصال به غیب و آن مراتب و درجاتی که امثال بنده از فهمیدن آنها هم حتی قاصر هستیم، از لحاظ شخصیت انسانی و بشری، یک انسان فوق‌‌العاده، طراز اول و بی‌نظیر است.
عالم مرگ از نگاه قرآن

عالم مرگ از نگاه قرآن

مرگ حالتی در موجودات است که از مقامی به مقام دیگر در می‌آیند.
الخیر فی ماوقع

الخیر فی ماوقع

برای خیلی‌ها این پرسش مطرح می‌شود که چرا ما هر گاه با مصیبت و گرفتاری مواجه می‌شویم، و نخستین تحلیل و توصیف ما از آن این است که در آن خیری بوده است؟
رابطه علم و عمل

رابطه علم و عمل

علم و دانش بشری زمانی برای جامعه و مردم سودمند و مفید است که با عمل و اجرا همراه گردد یعنی عالم به علم و دانسته‌های خود عمل کرده و آن را با اشتیاق به دیگران نیز بیاموزد.
Powered by TayaCMS