دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

چالشهای مدیریت آینده

No image
چالشهای مدیریت آینده

چالشهای مدیریت آینده

آفتاب

در آینده نقش مدیریت هزینه استراتژیك (S.C.M) بسیار با اهمیت می گردد. در این راستا. شركتها باید برای كاهش هزینه ها در آینده فعالیتهای خود را فقط محدود به داخل خود نكنند،كاهش هزینه ها فقط با برنامه های استراتژیك همكاری بین شركتها میسر خواهدشد. شركتها باید با واحدهای تولیدكننده، كمپانی های عرضه كننده و همچنین با خریداران محصول خود، برنامه های كاهش هزینه را مشتركاً تدوین كنند.

لازمه این امـر اصلاحاتی است كه باید در رفتار عرضه كنندگان و خریداران و همچنین رفتار شركت نسبت به كاهش هزینه ها به وجود آید. به عنوان نمونه پذیرش مدیریت كیفیت جامع (T.Q.M) نـه تنها هزینه های خریدار را كاهش می دهد (زیرا نیازی به بازرسی و برگشت محصول معیـــــوب ندارد) بلكه به نفع عرضـــه كننده هم تمام می شود (زیرا از دوباره كاری یا تولید محصول معیوب كه باید از بین برود، جلوگیری می كند).

جهانی شدن بازار بورس اوراق بهادار، ازدیاد جمعیت، افزایش معامله های ارزهای خارجی توسط وسایل الكترونیكی به مراتب بیش از معامله های بازرگانی و خدمات و جهانی شدن بازارهای محصولات و تولیدات از ویژگیهای آینده است.

تجارب الكترونیكی شامل هر فعالیت تجاری و عملیاتی داخلی و خارجی است كه روی شبكه اینترنت انجام می شود. فروشهای عمده ازطریق اینترنت به وسیله شركتهای زیادی انجام می شود. درحال حاضر اینترنت اجــــازه می دهد كه استفاده كنندگان از سیستم های پرداخت مختلف مانند كارتهای اعتباری، كارتهای هوشمند و یا پرداختهای میكرواینترنت استفاده كنند. در آینده از ویدئو كنفرانسها برای ارتباط بین مدیران كارگاهی و مدیرانی كه در منزل یا شهرها و جاهای دور دیگری هستند استفاده بیشتری خواهدشد. مدیران راجع به استفاده موفقیت آمیز داده های الكترونیكی و تصمیم گیری براساس فروش، هزینه های تولید و اطلاعات موجود لحظه ای روی كامپیوتر شخصی بحث خواهند كرد.

آنها عملیات خود را روی اینترنت انجام می دهند و به اطلاعات مالی از راه كامپیوترها دسترسی پیدا خواهند كرد. و راهكارهای مختلف بازرگانی را به وسیله سیستم های مكانیزه به سراسر جهان مخابره خواهندكرد. پردازش كامل اطلاعات بین عرضه كنندگان و مشتریان در تمام سطح دنیای تولید، یك استراتژی معمول خواهدبود و استفاده از روباتها و سیستم های هوشمند در محیطهای تولید بیشتر خواهدشد. محیطهای كار آینده كاملاً دیجیتال خواهدشد. یعنی با سازمانهای بدون كاغذ مواجه هستیم.

در چند سال آینده استفاده از قوه ناطقه برای تعامل با تلویزیون، رایانه های شخصی یا دیگر ادوات شخصی همراه، عمومیت خواهدیافت. فناوری، شناخت صدا را با درك زیان طبیعی پیوند خواهد داد تا رایانه بتواند قصد و خواسته انسان را تعیین كند. ساخت تركیبات صدا درجهت بهبود، به شدت از صداهای مشابه آدم مصنوعی كه امروزه می شنویم تفاوت خواهد داشت. رایانه هـــایی كه می بینند و می شنوند و یاد می گیرند، فناوری دیجیتال را به عرصه های بسیار زیاد جدیدی گسترش خواهند داد، عرصه هایی كه با رابطه هایی چون صفحه كلید امكـان پذیر نبودند، جامعه سازی یكی از عرصه های عمده رشد شبكه تارعنكبوتی درسالهای آینده است. در آینده مدیران ارشد جهت تامین و حفظ مزیتهای رقابتی با چالشهای گوناگونی روبرو هستند كه برخی از آنان عبارتند از:

▪ سازگاری با تغییرات مستمر در شرایط اقتصادی و تكنولوژی جهانی؛

▪ عرضه تولید، محدود به اقتصاد ملی نیست و هرجا كه مجموعه های كارآمدتری از عوامل تولید وجود داشته باشد می تواند مكانی برای تولید محسوب گردد؛

▪ تغییر مفهوم خودكفایی به خوداتكایی، زیرا با پیشرفت علم و تكنولوژی، خودكفایی امری غیرعملی و احساسی خواهدبود؛

▪ گسترش فعالیت بازار سرمایه از بازار ملی به بازار جهانی؛

▪ منطقه گرایی و ظهور بازارهای منطقه ای؛

▪ رقابت برای جذب سرمایه گذاری خارجی؛

▪ افزایش سریع و روزافزون تجارت خدمات به جای تجارت كالاها؛

▪ ایجاد مناطق آزاد صنعتی و تجاری؛

▪ پرورش نیروی كار انعطاف پذیر.

در آینده مدیران صنایع مجبورند در دنیای رقابت آمیز، كارآمدترین، با صرفه ترین و روزآمدترین شیوه ها را به كار گیرند تا از رقبای خود عقب نمانند.

مجله تدبیر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

موتور های جستجوگر

در این بخش انواع موتور های جستجوگر در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.
No image

آشنایی بانرم افزارها و سایت های فرهنگی تبلیغی

امروزه در فعالیت های فرهنگی تبلیغی از نرم افزارهای بسیار زیادی می توان بهره گرفت از آن جایی که این نرم افزارها از نظر دسته بندی موضوعی و مخاطب متفاوت می باشند ، نرم افزارهای زیربه عنوان نمونه ای که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای طلاب ارجمند و مبلغان عزیز باشد معرفی می گردد.
No image

معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در اینترنت

در این بخش به معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در اینترنت در راستای بیان روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
No image

گوگل پک (Google Pack )

در این بخش به موضوع "گوگل پک (Google Pack )" در مبحث روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
No image

قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی

در این بخش قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

احکام بلوغ دختران

No image

شيخ جعفر مجتهدي(ره)1

جت الإسلام دکتر محمد هادی امینی، فرزند برومند مرحوم آیت الله علامه امینی صاحب کتاب نفیس «الغدیر» نقل کردند:در سال 1349 هـ ش پس از وفات مرحوم پدرم علامه امینی، به خاطر تألیف و نشر کتابی به نام «قهرمان فخر» که در آن مطالبی بر ضد حزب بعث درج شده بود؛ دولت عراق تصمیم به جلب و محاکمه من گرفت.لذا مجبور به ترک نجف اشرف و عازم ایران شدم و در تهران اقامت گزیدم.
No image

روش سخنراني ديني

Powered by TayaCMS