دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر پدر علاّمه مجلسى درباره فرات کوفی

No image
نظر پدر علاّمه مجلسى درباره فرات کوفی

صاحب روضات، از پدر علاّمه مجلسى نقل کرده است:

«یظهر منه کان متصوفا و یمکن ان یکون صوفیاز آن آشکار مى شود که فرات در شمار متصوفه بوده و ممکن است صوفى باشد.»

سپس صاحب روضات مى گوید:

«و کأن مراده ارتباطه بالله و فناؤه فى الله و بقائهُ بالله و هذا المعنى موجود فى الرّوایات الصحیحة([8])

مرادش این است که، ارتباط او با خدا و فناء او در خداست و... چنین معنایى در روایات صحیح اسلامى موجود است.».

صاحب روضات با این بیان بر مرتبه فرات مى افزاید و او را در شمار عارفان به حساب مى آورد.

عدّه اى از گذشتگان دلیلى براى وثاقت فرات نیافته اندامّا بنابر برخى اقوال، فرات بنابر «توثیق عام»([9])، مورد اعتماد و وثوق است.([10])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

گوینده

جدیدترین ها در این موضوع

No image

‌فنون متابعت و رفتارسازی 2

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

‌فنون متابعت و رفتارسازی 1

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

واجب و حرام

در این متن به بیان واجب و حرام با موضوع آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

مسابقات عملى (میان پرده ‏ها)

در این بخش به مسابقات عملى (میان پرده‏ ها) در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

رفع خستگى در اجرای برنامه برای نوجوانان و جوانان

در این بخش به موضوع "رفع خستگى" در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

مسابقات عملى (میان پرده ‏ها)

در این بخش به مسابقات عملى (میان پرده‏ ها) در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

مراحل اجرای برنامه براى كودكان و نوجوانان در تبلیغ

در این بخش مراحل برنامه در موضوع آموزش کلاسداری بیان می شود.
No image

‌فنون متابعت و رفتارسازی 3

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

شیوه‏ هاى نوین بیان احکام

در این بخش به شیوه‏ هاى نوین بیان احکام در جهت آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS